گزارش ویژه/ آبروریزی در ترکیه؛ تیم دسته دومی بازی با قهرمان ایران را تکذیب کرد/ حریف پرسپولیس یک تیم آماتور بود!

گزارش ویژه/ آبروریزی در ترکیه؛ تیم دسته دومی بازی با قهرمان ایران را تکذیب کرد/ حریف پرسپولیس یک تیم آماتور بود!

پایگاه خبری فوتبالی- بازی تدارکاتی روز گذشته پرسپولیس در اردوی ترکیه، یک حاشیه و می شود گفت که یک آبروریزی بزرگ برای این باشگاه ساخته است.

به گزارش فوتبالی، روز دوشنبه اولین خبری که سایت باشگاه پرسپولیس منتشر کرد خبر برگزاری یک بازی تدارکاتی در همان روز بود. در متن خبر آمده بود: «سرخپوشان ایران، امروز از ساعت ۱۸ در دومین بازی دوستانه خود در جریان اردوی آماده‌سازی ترکیه مقابل تیم بیکوز اسپور از تیم‌های لیگ دسته دوم ترکیه به میدان خواهد رفت.»

این بازی عصر روز گذشته برگزار شد و طی آن پرسپولیس توانست با نتیجه 5 بر دو به پیروزی برسد. حتی در خبری که سایت باشگاه بعد از پایان مسابقه منتشر کرد نوشته عنوان شده بود که بیکوز اسپور یکی از تیم‌های لیگ دسته دوم ترکیه است.

اما از ساعتی پیش در فضای مجازی اخبار و تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد باشگاه بیکوز اسپور مدعی شده است روز گذشته با پرسپولیس بازی نکرده است! حالا بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط خبر باشگاه پرسپولیس درباره حضور تیم بیکوز اسپور در لیگ دسته دوم ترکیه درست بوده اما بقیه خبر دروغ و نادرست بوده است. داستان از این قرار است که ظاهرا پرسپولیس با تیم دیگری بازی کرده است نه با بیکوز اسپور!

اما ای کاش پرسپولیس با تیم دیگری در همان حد تیم دسته دومی لیگ ترکیه بازی می کرد.

موضوع از جایی شروع شد که حساب باشگاه بیکوز اسپور در شبکه اجتماعی ایکس ساعتی پستی منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «طرفداران عزیز و عموم مردم! اخبار امروز مطبوعات ایران مبنی بر بازی دوستانه بیکوز با پرسپولیس حقیقت را منعکس نمی‌کند. باشگاه ما با هیچ تیم ایرانی بازی نکرده است. برای جزئیات می‌توانید اطلاعی ما را بررسی ببینید.»

کمی بعد اما صفحه یک مدرسه فوتبال آماتور به نام jk football academy در اینستاگرام تصویری از سرمربی این تیم در کنار خوان کارلوس گاریدو منتشر کرد! این تصویر نشان می‌دهد تیمی که پرسپولیس دیروز در ترکیه با آن بازی کرده همین تیم آماتور jk football academy است نه تیم دسته دومی بیکوز اسپور. در واقع تیم مدرسه فوتبال یا اگر بخواهیم به آن جنبه بهتری بدهیم تیم منتخب مدرسه فوتبال جی کی! دیروز به مصاف پرسپولیس رفته بود!

از تیم jk football academy اطلاعات زیادی در دست نیست اما این تیم یک سایت دارد که در توضیح فعالیت تیم فوتبالش نوشته است: «به آکادمی فوتبال JK، یک موسسه برتر واقع در شهر پر جنب و جوش استانبول، ترکیه خوش آمدید. آکادمی ما وقف رشد و پرورش استعدادهای جوان فوتبال آفریقایی است و فرصت‌های بی‌نظیری برای برتری در دنیای فوتبال اروپا برای آنها فراهم می‌کند.» تحقیقات بیشتر نشان می دهد که این آکادمی فرزندان آفریقایی های مهاجر و یا پناهنده به ترکیه و اطراف استانبول را می پذیرد تا مثلا آنها را آموزش دهد و در نهایت با ترانسفر کردن آنها پولی بدست بیاورد.

بررسی صفحه اینستاگرام jk football academy نشان می‌دهد که این صفحه تنها حدود ۷۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام دارد! حالا سوال این جاست که چرا پرسپولیس در اطلاع رسانی مرتکب چنین اشتباه بزرگی شده است و آیا این اشتباه، سهوی بوده یا عمدی در کار بوده است؟

به نظر نمی‌‌رسد پرسپولیسی‌ها بدون شناخت کافی از حریف تدارکاتی‌شان مقابل این تیم بازی کرده باشند. اما با علم به این که تیم حریف، تیم چندان قدرتمند و شناخته شده‌ای نیست و ممکن است به خاطر بازی با چنین تیمی مورد سرزنش رسانه‌ها قرار بگیرد رسانه های باشگاه نام تیم دیگری را به عنوان حریف اعلام کرده اند و فکر هم نمی کردند این دروغ بزرگ رسانه ای شود و آبروریزی به بار بیاورد! اینکه تیم بزرگ پرسپولیس که در هشت سال اخیر، هفت بار قهرمان لیگ برتر ایران شده و چهارده جام بدست آورده است، به مصاف تیم یک مدرسه فوتبال برود، آبرو و اعتبار باشگاه بزرگ و پرافتخار پرسپولیس را زیر سوال می برد! حتی اگر پرسپولیسی ها با یکدیگر بازی درون تیمی انجام می دادند، اینقدر که حالا زیر علامت سوال رفته اند، نمی رفتند!

نکته این است که به جز پرسپولیس 3 تیم باشگاه ایرانی دیگر یعنی تراکتور، سپاهان و استقلال هم در ترکیه با تیم‌هایی بازی کردند که تیم‌های قدرتمند و شناخته شده‌ای نبودند اما حداقل نام حریفان‌شان را درست اعلام کردند. اما پرسپولیس حالا علاوه بر این که باید درباره بازی با یک تیم آماتور سرزنش شود باید درباره اطلاع‌رسانی عجیب و غریبش هم توضیح بدهد.

نکته دیگر این است که سال گذشته سپاهان که به اردوی ترکیه رفته بود با همین تیم آماتور بازی کرده و آن را 3 بر یک شکست داده بود اما نام تیم را درست اعلام کرده بود.

باشگاه پرسپولیس بیانیه داده و ابراز تاسف کرده و قول داده پیگیری کند اما خسارتی که به برند این باشگاه وارد شده است، مطمئنا با یک بیانیه جبران نخواهد شد!


1359