عملکرد درخشان صیادمنش در فصل جدید لیگ بلژیک

عملکرد درخشان صیادمنش در فصل جدید لیگ بلژیک

پایگاه خبری فوتبالی- اللهیار صیادمنش در فصل جدید لیگ بلژیک درخشیده و همراه با وسترلو در صدر جدول ایستاده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از درخشش در استقلال بود که اللهیار صیادمنش با انتقالی جذاب و در ۱۸ سالگی به فنرباغچه در ترکیه رفت تا رویاهای خود را در این تیم قدرتمند و ریشه‌دار دنبال کند. در فنرباغچه اما فرصت به اللهیار نرسید و او برای کسب تجربه به استانبول‌اسپور رفت و حدود یک فصل با پیراهن این تیم بازی کرد. سپس صیادمنش که همزمان به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده بود راهی لیگ اوکراین شد و پیراهن زوریا را بر تن کرد. گلزنی به لسترسیتی در لیگ اروپا و همچنین درخشش در لیگ اوکراین بهانه‌ای بود تا اللهیار یک انتقال مهم دیگر را تجربه کند.

شوتا آرولادزه گرجستانی هدایت هال‌سیتی را بر عهده داشت و این باشگاه انگلیسی با مالکان ترکیه‌ای خود تصمیم گرفتند ابتدا صیادمنش را به صورت قرضی و سپس با انتقالی قطعی جذب کنند. اللهیار در بدو ورود بازیکن مهمی برای هال‌سیتی بود اما هر چه گذشت از دایره تفکرات آرولادزه خارج شد و اغلب روی نیمکت نشست تا اینکه در ترکیب قرار بگیرد. این مهاجم جوان به همین دلیل تصمیم گرفت به لیگ بلژیک برود و برای وسترلو به میدان برود. او اواسط فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به بلژیک رفت و در ۱۵ بازی یک گل برای وسترلو به ثمر رساند.

برای فصل جدید اما تیمی سیمونس، سرمربی ۴۷ ساله وسترلو حساب ویژه‌ای روی وینگر-مهاجم ایرانی خود باز کرده است. در ۲ هفته ابتدایی لیگ بلژیک، وسترلو نتایج درخشانی کسب کرده و با اندوخته ۶ امتیازی بالاتر از تمام رقبا به صدر جدول تکیه زده است. وسترلو هفته اول توانست سرکل بروژ را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو بردارد. صیادمنش فیکس بود و دقیقه ۶۴ گل سوم وسترلو را وارد دروازه میهمان کرد. هفته دوم هم درخشش وسترلو و اللهیار ادامه داشت و آنها موفق شدند میشلن را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست بدهند. اللهیار دقیقه ۱۸ پنالتی گرفت و یکی از دلایل اصلی کسب این پیروزی ارزشمند بود.

انجام ۲ بازی ثابت، حضور ۱۶۱ دقیقه‌ای در زمین و همچنین به ثمر رساندن یک گل و گرفتن یک پنالتی باعث شده تا در بلژیک همه به تعریف و تمجید از مهاجم ایرانی وسترلو بپردازند. اللهیار که توسط سیمونس و در روش ۱-۳-۲-۴ در نقش بال چپ به میدان می‌رود، توانسته جواب اعتماد سرمربی تیمش را بدهد و به بازیکنی مهم تبدیل شود. حالا مهاجم ۲۳ ساله و اهل آمل وسترلو که ۸ بازی ملی نیز در کارنامه دارد، امیدوار است در ادامه فصل نیز همین روند را حفظ کند و همراه با تیم بلژیکی عنوانی مهم را به دست بیاورد. اتفاقی که با توجه به نتایج وسترلو در ۲ هفته ابتدایی خیلی دور از دسترس نخواهد بود.

برای اردوی شهریورماه تیم ملی و بازی مقابل قرقیزستان و قطر هم امیر قلعه‌نویی روی حضور صیادمنش حساب کرده و نام این مهاجم را در لیست احتمالی خود قرار داده. صیادمنش به جز وسترلو، دنبال درخشش با پیراهن تیم ملی نیز است و قصد دارد عقب‌ماندگی ۳ ساله خود را جبران کند و نقشی کلیدی را در تفکرات امیر قلعه‌نویی بر عهده بگیرد.

2636