در پرونده شکایت پرسپولیس؛ مسئولیت با خود بیرانوند است نه با کارگزار!

در پرونده شکایت پرسپولیس؛ مسئولیت با خود بیرانوند است نه با کارگزار!

پایگاه خبری فوتبالی- در پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند شایعات عجیبی به گوش می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که زمان زیادی تا شروع لیگ بیست و چهارم باقی نمانده است اما هنوز رای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور صادر نشده است. نکته جالب این است که پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر در تبریز میهمان تراکتور است!

در روزهای اخیر چند بار شایعه شده است که رای این پرونده به زودی صادر می‌شود. هر دو طرف ماجرا هم گاهی سعی می‌کنند با انتشار برخی نقل قول‌ها نشان بدهند که پرونده به شکلی در حال بررسی است که خودشان پیروز این دعوای حقوقی هستند! 

در آخرین مورد اواخر هفته گذشه خبری منتشر شد مبنی بر این که بیرانوند با شکایت از مدیر برنامه‌اش، می‌تواند خودش را از محرومیت احتمالی در پرونده جدایی از پرسپولیس مبرا کند. ادعای عجیبی که بررسی قوانین کارگزاری در فوتبال ایران نشان می‌دهد به هیچ عنوان حقیقت ندارد.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است که اگر فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس غیرقانونی باشد، این بازیکن با محرومیت سنگینی مواجه می‌شود. البته که باشگاه بعدی او یعنی تراکتور هم شامل این اتفاق خواهد شد اما میزان آن بستگی به نقش باشگاه در ماجرای جدایی بازیکن دارد. در واقع اگر ثابت شود تراکتوری‌ها، بیرانوند را اغفال کرده‌اند که پرسپولیس را ترک کند و به تبریز برود، محرومیت تراکتور سنگین‌تر از دروازه‌بان تیم ملی خواهد بود! عکس این موضوع هم صادق است. یعنی اگر بیرانوند به عنوان قانون شکن اصلی معرفی شود، جریمه کمتری گریبان باشگاه بعدی را می‌گیرد.»

حالا مشخص نیست ماجرای شکایت احتمالی بیرانوند از مدیر برنامه‌اش از کجا و با چه نیتی مطرح شده است. چون هیچ بندی وجود ندارد که بیرو بتواند مدیربرنامه‌اش را به عنوان مقصر اصلی معرفی کند و از این طریق، از محرومیت احتمالی فرار کند. 

طبق ماده ۲۴ قانون مقررات ملی کارگزاران در فوتبال ایران، اگر کارگزار (مدیربرنامه) بازیکن یا مربی را در راه فسخ یا عقد قرارداد اغفال کند، خودش هم درگیر محرومیت می‌شود اما مقصر اصلی باز هم بازیکن یا مربی خواهد بود. این یعنی حتی اگر اثبات شود که بازیکن توسط کارگزارش اغفال شده است بازهم بازیکن نمی‌تواند پشت کارگزارش مخفی شود و اگر قرار به جریمه باشد، همه افراد درگیر در پرونده باید با مجازات قانونی آن کنار بیایند.

1359