در حال انتخاب مقصد؛ 11 بازیکنی که هنوز تیم ندارند

در حال انتخاب مقصد؛ 11 بازیکنی که هنوز تیم ندارند

پایگاه خبری فوتبالی- برخی از فوتبالیست‌های سرشناس لیگ برتری هنوز تیم بدون تیم هستند.

به گزارش فوتبالی، در حالی که تنها 12 روز تا شروع بیست و چهارمین دوره لیگ برتر باقی مانده است فعالیت تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات تابستانی همچنان ادامه دارد و تیم‌ها سعی دارند با جذب بازیکنان مد نظرشان نقاط ضعف خودشان را برطرف کنند.

در این بین برخی بازیکنان هستند که به دلایل مختلفی مثل عملکرد ضعیف در فصل گذشته، شائبه مصدوم بودن و حتی اختلاف با باشگاه خودشان، تا مدت‌های زیادی بدون تیم می‌مانند. این اتفاق صرفا مربوط به فوتبال ایران نیست و در همه جای دنیا رخ می‌دهد.

مثلا همین حالا بازیکنان بزرگی مثل ممفیس دیپای، آنتونی مارسیال، داوید دخه‌آ، متس هوملس، مارکو رویس، خوان کوادرادو، آدرین ربیو، ماریو هرموسو، نیکلاس پپه، جوئل ماتیپ، دله علی، وسام بن یدر، آندره گومز، داوی کلاسن، سرژ اوریه، ریکاردو رودریگز و ... در فوتبال اروپا بدون تیم هستند.

حالا با هم نگاهی به لیست مهم‌ترین بازیکنانی که در حال حاضر در فوتبال ایران بدون تیم مانده‌اند می‌اندازیم. 

احمد گوهری

دروازه‌‌بان فصل گذشته آلومینیوم اراک که به صورت قرضی از پرسپولیس به این تیم رفته بود نمایش خوبی در لیگ بیست و سوم داشت. او هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد اما به نظر نمی‌رسد در لیگ بیست و چهارم جزو بازیکنان این تیم باشد. چند تیم لیگ برتری خواهان این دروازه‌‌بان هستند که ظاهرا شمس آذر جدی‌ترین مشتری اوست.

پیمان بابایی

بعد از دو فصل ناموفق در استقلال، سرانجام این بازیکن در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفت. او همراه با این تیم به اردوی ترکیه نرفت تا مشخص شود در لیست فصل بعد استقلال جایی ندارد. نکته عجیب این است که هیچ خبری مبنی بر این که تیمی در حال مذاکره با پیمان بابایی باشد منتشر نشده است.

منتظر محمد

هافبک عراقی استقلال که فصل گذشته به صورت قرضی در تیم مس رفسنجان بازی کرد هنوز دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد اما به نظر می‌رسد جواد نکونام تمایلی به حفظ این بازیکن نداشته باشد. مس رفسنجان همچنان خواستار ادامه همکاری با منتظر است اما باید منتظر اقدام عملی باشگاه استقلال بماند.

ارسلان مطهری

یکی از بهترین گلزنان دربی تهران به شکل عجیبی افت کرده است. مطهری در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم به تراکتور تبریز رفت اما در پایان فصل از این تیم هم کنار گذاشته شد. درباره او شایعه شده بود که در حال مذاکره با فولاد برای پیوستن به این تیم است اما به نظر می‌رسد این خبر تکذیب شده است.

سیامک نعمتی

بازیکنی که چند سال گل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را زده بود حالا مدتی است افت کرده است. او قبل از شروع لیگ بیست و سوم در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت و به تراکتور رفت اما در این تیم هم عملکرد خوبی نداشت و مازاد شد. گفته می‌شود او مترصد بازگشت به پرسپولیس است اما پرسپولیس تمایلی به همکاری با این بازیکن ندارد. نعمتی از چند تیم میانه جدولی پیشنهاد دارد.

مهدی عبدی

او هم مثل سیامک نعمتی پیش از شروع لیگ بیست و سوم در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت و باز هم مثل نعمتی به تراکتور رفت و باز هم مثل نعمتی مازاد شد. عبدی البته با پرسپولیس قرارداد دارد و می‌‌خواهد به تیم دیگری برود اما هنوز پرسپولیس با این مساله موافقت نکرده و منتظر است عبدی مقصدش را اعلام کند.

میلاد فخرالدینی

خرید عجیب استقلال در نیم‌‌فصل لیگ بیست و سوم در پایان فصل از این تیم کنار گذاشته شد. فخرالدینی نتوانست انتظارات کادر فنی و هواداران استقلال را برآورده کند و حالا باید به دنبال تیم جدیدی باشد. گفته می‌شود خیبر خرم آباد مقصد احتمالی این بازیکن است.

طالب ریکانی

هافبک شوتزن و جنگنده‌ای که نامش با صنعت نفت آبادان گره خورده است بعد از پایان لیگ بیست و سوم و سقوط صنعت به دسته یک، از این تیم جدا شد. او در پایان لیگ و پس از 9 فصل حضور در نفت اعلام کرد که از این تیم خواهد رفت. هنوز مقصد بعدی او مشخص نشده است.

جعفر سلمانی

مدافع چپ استقلال که 3 سال پیش به این تیم پیوسته بود بعد از پایان قراردادش از استقلال کنار گذاشته شد. او هیچ وقت بازیکن محبوب سکوها نبود و حالا هم با ماندن ابوالفضل جلالی و بازگشت میلاد زکی‌پور جایی در لیست این تیم ندارد. خبری از این که او با کدام باشگاه‌ها مذاکره کرده منتشر نشده است.

عارف غلامی

این مدافع گرگانی 1398 و زمانی که 22 سال داشت به استقلال پیوست. بعد از 4 فصل بازی در استقلال قبل از شروع لیگ بیست و سوم از این تیم کنار گذاشته شد. یک نیم فصل بیرون ماند و سپس به تیم ولژ موستار بوسنی رفت و در پایان قراردادش از این تیم جدا شد و حالا بازیکن آزاد است اما مشخص نیست به کدام تیم خواهد رفت.

محمدرضا خالدآبادی

دروازه‌بانی که فصل گذشته انتقالی جنجالی به استقلال داشت، به آن چه که هدفش بود نرسید. او هنوز در استقلال است و حتی با این تیم به اردوی ترکیه رفته است. اما ترافیک در دروازه استقلال باعث شده وضعیت او چندان مشخص نباشد. خالدآبادی از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد و باید دید در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

1359