سربلندی داوران زن فوتسال ایران در تست های AFC

سربلندی داوران زن فوتسال ایران در تست های AFC

پایگاه خبری فوتبالی- سمینار داوران الیت فوتسال آسیا به مدت چهار روز در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد که از ایران گلاره ناظمی، زری فتحی و زهرا رحیمی به عنوان داوران زن شرکت کردند.

به گزارش فوتبالی، داوران زن الیت ایران چهار روز سخت را در کوالالامپور مالزی پشت سر گذاشتند. سمینار داوران الیت فوتسال آسیا به مدت چهار روز در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد که از ایران گلاره ناظمی، زری فتحی و زهرا رحیمی به عنوان داوران زن ایرانی شرکت کرده بودند.

در روز آخر این سمینار از داوران تست آمادگی جسمانی گرفته شد که حد نصاب برای زنان ۳۰ تست و برای مردان ۳۹ تست بود. هر سه داور زن ایران تست های زنان را پاس کردند. داوران زن اگر بخواهند برای مردان هم داوری کنند باید تست های مردان را هم پاس می کردند که زری فتحی و زهرا رحیمی این کار را انجام دادند تا این دو داور در مسابقات مردان هم بتوانند قضاوت کنند. نکته جالب این تست رکورد ویژه زری فتحی بود که ۵۲ تست را رفت تا آمادگی بالای خود را نشان دهد.

ای اف سی هر ساله این سمینار را برای داوران برگزار می کند تا توانایی آن ها را بسنجد. زری فتحی و گلاره ناظمی چند ماه قبل در جام ملت های آسیای مردان داوری کردند اما برای جام جهانی مردان حضور نخواهند داشت. البته گفته می شود در جام جهانی فوتسال مردان هیچ داور زنی حضور ندارد چرا که با توجه به نزدیکی جام جهانی زنان فیفا قصد دارد داوران زن را برای این مسابقات آماده نگه دارد.

در کل داوران زن فوتسال ایران در تست های کمیته داوران فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا، سربلند بیرون آمدند.

۶۰۰۱