مهم‌ترین بازی عمر گندوز؛ وقتی دو گل از پاری‌سن‌ژرمن خورد!

مهم‌ترین بازی عمر گندوز؛ وقتی دو گل از پاری‌سن‌ژرمن خورد!

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان جدید پرسپولیس سابقه بازی مقابل تیم بزرگ فرانسه را دارد.

به گزارش فوتبالی، ساعاتی پیش باشگاه پرسپولیس بالاخره از جانشین علیرضا بیرانوند رونمایی کرد. جانشین بیرو، الکسیس گندوز دروازه‌بان الجزایری است که 28 ساله است و با جدایی از تیم بلوایزداد الجزایر به پرسپولیس پیوسته است.

گندوز سابقه بازی برای تیم‌های سنت آتین B و اف‌سی پائو از فرانسه، یو اس ام و بلوایزداد الجزایر را دارد. عمده دوران فعالیت او در دو تیم الجزایری گذشته است و به همین دلیل تجربه‌ بازی‌های چندان بزرگ را ندارد. بزرگ‌ترین مسابقاتی که گندوز در آنها حضور داشته است چند مسابقه با تیم‌های بزرگ الجزایر در لیگ این کشور و چند مسابقه با تیم‌های معروف قاره آفریقا در مسابقات لیگ قهرمانان آفریقا بوده است.

اما او یک بار در مقابل یکی از بهترین و قدرتمندترین تیم‌های باشگاهی جهان از دروازه تیمش دفاع کرده است که در آن بازی دو گل دریافت کرد و تیمش با همین دو گل خورده شکست خورد. این اتفاق زمانی افتاد که گندوز عضو تیم اف سی پائو فرانسه بود و این تیم در جام حذفی فرانسه مقابل پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفت و شکست خورد.

در روز چهارشنبه 9 بهمن 1398 و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه تیم اف سی پائو در ورزشگاه خانگی خودش یعنی استادیوم 15 هزار نفری «هامو» مقابل پاری سن ژرمن قرار گرفت. آن روزها توماس توخل سرمربی اف سی پائو بود و ترجیح داد در آن مسابقه از تیم اصلی‌اش استفاده نکند.

مثلا بازیکنانی مثل کیلیان امباپه، آنخل دی ماریا و مارکو وراتی روی نیمکت نشستند. اما باز هم پاریسی‌ها با دو گلی که لئاندرو پاردس و پابلو سارابیا به پیروزی رسیدند و اف سی پائو را از جام حذفی فرانسه حذف کردند.

آن روز گندوز در دروازه اف سی پائو ایستاده بود و توانست مهم‌ترین مسابقه فوتبال عمرش را تجربه کند. هر چند تجربه خوشایندی نبود. او حالا به پرسپولیس آمده است و احتمالا در لیگ برتر ایران بازی‌های مهمی مثل دربی و در لیگ نخبگان آسیا هم بازی با تیم‌های پرقدرت آسیا را تجربه خواهد کرد.

1359