حمایت کارلو آنچلوتی از هم‌وطن خود در چلسی

حمایت کارلو آنچلوتی از هم‌وطن خود در چلسی

پایگاه خبری فوتبالی- کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید ابراز امیدواری کرد که هم‌وطنش، یعنی انزو مارسکا می‌تواند در چلسی عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد.

به گزارش فوتبالی، پس از پایان فصل گذشته، مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی به علت نتایج ضعیفی که در طول فصل به دست آورده بود از چلسی کنار گذاشته شد و انزو مارسکا، سرمربی ایتالیایی لسترسیتی جانشین او شد. مارسکا پیش از این نیز سابقه همکاری با پپ گواردیولا را در کارنامه دارد و در لسترسیتی هم خوب کار کرد و تیمش را به عنوان قهرمانی چمپیونشیپ رساند.

اما برخی از هواداران و خبرنگاران نزدیک به باشگاه چلسی در خصوص تجربه کم او در سرمربی‌گری نگران هستند. او تا به حال هدایت تیم بزرگی را بر عهده نداشته و شاید او نتواند از عهده مدیریت رختکن تیم بزرگی مثل چلسی بر بیاید. حالا اما کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق چلسی و هم‌وطن انزو مارسکا از او حمایت کرد.

سرمربی موفق رئال مادرید در این رابطه گفت: «تجربه تنها قسمتی از مربی‌گری است، نه مهم‌ترین قسمت آن. بدون شک مهم‌ترین کار در مربی‌گری دانش فوتبالی است و مارسکا در لسترسیتی نشان داد که دانش بالایی دارد. او سابقه همکاری با گواردیولا را دارد و از نظر تاکتیکی تجربه خوبی دارد.»

حالا باید دید آیا مارسکا می‌تواند به روند ناکامی‌های چلسی در چند فصل اخیر پایان دهد یا او هم مانند گراهام پاتر، فرانک لمپارد و مائوریتسیو پوچتینو نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند؟ او شب گذشته توانست نخستین پیروزی خود را به عنوان سرمربی چلسی جشن بگیرد.

1428