ذوق زدگی از حضور طارمی در اینتر؛ او مثل طلای ناب است!

ذوق زدگی از حضور طارمی در اینتر؛ او مثل طلای ناب است!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد عملکرد طارمی در اینتر بسیار بهتر از چیزی بود که این باشگاه انتظار داشته است.

به گزارش فوتبالی، حدود 20 روز پیش بود که باشگاه اینتر اعلام کرد مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش ایرانی را با قراردادی 1+2 جذب کرده است. البته از خیلی پیش‌تر و زمانی که طارمی در پورتو بازی می‌کرد از سوی خبرنگاران معروف بین‌المللی اعلام شده بود که این بازیکن در پایان قرارداد 4 ساله‌اش با پورتو به اینتر خواهد رفت.

قبل از شروع تمرینات پیش‌فصل استقبال هواداران اینتر از طارمی چندان خوب نبود. به نظر می‌رسید آنها خیلی نگران سطح بازی او و همچنین سن و سالش هستند. بسیاری از آنها اعتقاد داشتند قهرمان آخرین فصل سری آ می‌توانست مهاجم بهتری را جذب کند.

اما حالا وضعیت فرق کرده است و طارمی با نمایش‌های خوبی که در تمرینات و بازی‌های پیش‌فصل اینتر انجام داده نظرها را نسبت به خودش کاملا عوض کرده است. حالا بخش زیادی از هواداران اینتر معتقدند او بهترین خرید این فصل تیم‌شان بوده است. 

همین دیروز جوزپه ماروتا در مصاحبه‌ای که انجام داده است از این که توانسته با کمک همکارانش طارمی را به اینتر ببرد ابراز خوشحالی کرد. او گفت: «ما از طارمی راضی هستیم. فکر می‌کنم که همکارانم پی‌یرو آئوسیلیو (مدیر ورزشی اینتر) و داریو باچین (دستیار آئوسیلیو) بسیار به موقع نسبت به جذب او اقدام کردند. از اینکه طارمی را در کنارمان داریم خوشحالیم. فکر می‌کنم او می‌تواند کمک زیادی به ما بکند.»

این اما تنها جملاتی نبود که روز گذشته در تعریف و تمجید از طارمی بیان شد. دیروز فرانچسکو گرازیانی مفسر ایتالیایی گفت: «این مهاجم ایرانی می‌داند که لائوتارو مارتینس و مارکوس تورام در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد. طارمی یک ذخیره لوکس نیست، بلکه خیلی بیشتر از این چیزهاست، چون اینتر در بسیاری از جبهه‌ها (اشاره به حضور در رقابت‌های مختلف) مشغول خواهد بود و داشتن جایگزین‌هایی در این سطح مثل داشتن طلای ناب است. جذب طارمی در ازای صفر یورو، کار فوق‌العاده‌ای بود که پی‌یرو آئوسیلیو و جوزپه ماروتا انجامش دادند.»

جمله آخر گرازیانی به این موضوع اشاره دارد که اینتر زمانی دست به اقدام عملی برای جذب طارمی زد که قرارداد 4 ساله طارمی با پورتو رو به پایان بود. اینتر و تیم رقیبش یعنی میلان فصل گذشته هم طارمی را می‌خواستند اما آن روزها طارمی یک فصل دیگر با پورتو قرارداد داشت و اینتر باید مبلغی در حدود 20 میلیون یورو بابت رضایت‌نامه این بازیکن به پورتو پرداخت می‌کرد. اما اینتری‌ها صبر کردند تا قرارداد طارمی به سال آخر برسد و از زمستان مذاکره با این بازیکن را شروع کردند. در نهایت هم به قول گرازیانی او را با صفر یورو جذب کردند.

1359