پشت پرده از دسترس خارج شدن برخی کانال‌های تلگرامی؛ از برند پرسپولیس سواستفاده می‌شود!

پشت پرده از دسترس خارج شدن برخی کانال‌های تلگرامی؛ از برند پرسپولیس سواستفاده می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس در اقدامی کم‌سابقه از برخی صفحات مجازی بابت استفاده از برند خود شکایت کرد و امروز این صفحات بسته شدند.

به گزارش فوتبالی، فضای هواداری در فوتبال ایران همیشه داغ است و در همین راستا، علاقه‌مندان زیادی برای تیم محبوب خود صفحه هواداری تاسیس کرده‌‌اند. بیشتر فعالیت این صفحات مجازی در تلگرام است و البته برخی هم بستر اینستاگرام را برای انتشار مطالب خود انتخاب کرده‌اند. این صفحات در ازای مبلغی، تبلیغ برخی افراد و برندها را می‌کردند و به هر روی از این طریق درآمد داشتند.

چند ساعت پیش بود که برخی صفحات هواداری پرسپولیس، ناگهان از سوی تلگرام و اینستاگرام بسته شدند. شنیده‌های اولیه حاکی از این بود که صفحات منتقد مدیریت پرسپولیس بسته شده‌اند تا دیگر خبری از حاشیه‌های مجازی نباشد اما باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: "نام و برند پرسپولیس جزو دارایی‌ها و اموال این باشگاه محسوب می‌شود و بهره‌برداری از آن تحت هر عنوان و شکلی بدون اخذ مجوز از باشگاه پرسپولیس، غیر قانونی است. بر این اساس، هرگونه استفاده از نام و علامت تجاری «پرسپولیس»، بدون مجوز نقض حقوق قانونی این باشگاه، بهره‌برداری از دارایی‌های آن و تصرف در اموال این شرکت و سهامداران تلقی می‌شود و باشگاه نیز در این راستا اقدامات قانونی خود، برای رفع تصرف و استفاده غیر مجاز و غیر قانونی از دارایی خود را آغاز کرده است. بر این اساس بسته شدن برخی کانالهای تلگرامی و صفحات اینستاگرامی طی ۲۴ ساعت اخیر به دلیل استفاده از نام و لوگوی پرسپولیس بوده و هیچ ربطی به طرح انتقادهای مطرح شده ندارد که باشگاه پرسپولیس همواره از انتقادهای سازنده استقبال می‌کند".

در مورد این اتفاق دو دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ دیدگاه اول اینکه نان بسیاری از افراد با این اقدام باشگاه پرسپولیس آجر شده و مدیریت نباید چنین کاری را انجام می‌داده است و دیدگاه بعدی تایید این حرکت و بسته شدن صفحات مجازی است.

5793