احتمال حذف مدیران رسانه‌ای تیم‌ها از روی نیمکت؛ خیلی شلوغ می‌کنند!

احتمال حذف مدیران رسانه‌ای تیم‌ها از روی نیمکت؛ خیلی شلوغ می‌کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مشکلات بزرگ فوتبال باشگاهی در ایران، حاشیه‌های کنار زمین و نیمکت‌های ناآرام تیم‌هاست. 

به گزارش فوتبالی، این مساله فقط در فوتبال باشگاهی ایران به چشم می‌خورد و مثلا در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یا مسابقات تیم ملی، نیمکت‌نشین‌ها جرات شلوغ‌کاری کنار زمین را ندارند.قبلا کمک‌مربیان، بازیکنان ذخیره و سرپرستان دو تیم وظیفه شلوغ‌کاری کنار زمین را بر عهده داشتند. اما چند سالی می‌شود که مدیران رسانه‌ای تیم‌ها هم وارد این بازی شده‌اند و به جای آرام کردن وضعیت، به این بی‌نظمی‌ها دامن می‌زنند.

حالا ظاهرا مدیران سازمان لیگ تصمیم گرفته‌اند فکری به حال این قضیه بکنند. طبق معمول اولین راه و ساده‌ترین راه، حذف افراد است. امیر حسین روشنک مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در جلسه‌ای که با مدیران رسانه‌ای تیم‌های لیگ برتر و لیگ یکی داشته در این باره توضیح داده است.

روشنک گفته است: «متاسفانه گاهی شاهد هستیم که از برخی مدیران رسانه‌ای استفاده ابزاری برای اعتراض به داورها در جریان مسابقات می‌شود که این مسئله در شأن آنها نیست. برخی از مدیران رسانه‌ای برخلاف وظیفه سازمانی خود عمل کرده و با ایجاد حواشی و تنش روی نیمکت، کمکی به ایجاد آرامش بیشتر در فوتبال و دوری از حواشی نکردند.»

ظاهراً بر اساس تصمیم سازمان لیگ ، در فصل جدید حضور مدیران رسانه‌ای روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری ممنوع خواهد بود. البته مدیران رسانه‌ای به خبر احتمال حذف‌شان از روی نیمکت تیم‌ها اعتراض کردند و حذف را را حل مناسبی ندانستند. 

به عقیده مدیران رسانه باید تفکر برخی سرمربیان تغییر کند و تصور نکنند در صورت عدم اعتراض به داور حق تیم ضایع نمی‌شود. باید مساله را ریشه‌ای حل کرد و با حذف مدیر رسانه از روی نیمکت مشکلی حل نمی شود بلکه ممکن است مشکلات بیشتر هم شود. 

نکته عجیب این است که برخی از مدیران رسانه‌ها مدعی شدند اگر به داور اعتراضی کردند، خواسته سرمربیان یا مدیران تیم‌ها بوده و حتی برخی از مدیران رسانه‌ای مدعی شدند که اگر به داور اعتراض نمی‌کردند مورد عتاب و خطاب مدیران و سرمربیان تیم‌ها قرار می‌گرفتند.

در هر صورت مساله ماندن مدیران رسانه‌ای روی نیمکت‌ها یا حذف‌شان در حال بررسی است. شاید گزینه حذف تایید شود و شاید با وضع قوانین محکم و بازدارنده درباره دایره فعالیت مدیران رسانه‌ای در کنار زمین، آرامش بیشتری در مسابقات حاکم شود.

1359