سکوت عجیب پرسپولیس و استقلال؛ واگذاری ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا نمایش بود؟

سکوت عجیب پرسپولیس و استقلال؛ واگذاری ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا نمایش بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- رییس اداره ورزش و جوانان استان تهران دیروز اعلام کرد که ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا به سرخابی‌ها واگذار نشده است!

به گزارش فوتبالی، بیشتر از 8 سال از روزی که ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) تهران به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند می‌گذرد. اما روز گذشته سرخابی‌ها شوکه شدند و فهمیدند که این دو ورزشگاه متعلق به آنها نیست!

در تاریخ 28 دی 1394 جلسه‌ای در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برگزار شد. در این جلسه و پس از قرعه‌کشی! قرار شد ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد.

از آن روز تا دیروز سرخابی‌ها فکر می‌کردند که این دو مجموعه ورزشی جزو دارایی‌‌شان به حساب می‌آید. در این سال‌ها باشگاه پرسپولیس هزینه قابل توجهی را صرف توسعه و تجهیز ورزشگاه شهید کاظمی کرده است. آن هم با این گمان این مجموعه متعلق به باشگاه است. اما حالا علی جوادی رییس اداره ورزش و جوانان استان تهران آب پاکی را روی دست این دو باشگاه ریخته و گفته است: «واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس در گذشته شوی رسانه‌ای بود. چه تفاهم‌نامه‌ای؟! اصلاً قرعه‌کشی شده بود تا یک ورزشگاه به پرسپولیس و یک ورزشگاه به استقلال برسد. بعد از آن چه تفاهم نامه‌ای بوده؟»

جوادی در توضیح این مساله گفته است: «مگر نگفته بودند شهرداری این دو ورزشگاه را هدیه کرده؟ چه شد؟ هدیه نامه بود؟ سند را به نام پرسپولیس زده بودند؟ سند ورزشگاه کاظمی را به نام پرسپولیس زدند و در بورس افزایش سهام برای این باشگاه داشت؟ الان جزء دارایی‌های باشگاه پرسپولیس است؟»

به قول جوادی ظاهرا واگذاری این دو ورزشگاه به پرسپولیس و استقلال در گذشته فقط یک نمایش رسانه‌ای بود و تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت. 

نکته جالب این است که مسئولان ذیربط لطف کردند و این خبر ناگوار را بعد از پایان لیگ بیست و سوم دادند تا آرامش و تمرکز این دو تیم به هم نخورد! حتی به دو باشگاه اعلام شده است که رابطه خود را نسبت به تملک دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی بگویند؛ یعنی اینکه یا این دو ورزشگاه را بخرند یا اجاره کنند!

نکته مهم در این باره سکوت مدیران دو باشگاه است! فعلا هیچ کدام از دو باشگاه واکنشی به این خبر ناگوار نشان نداده‌اند و به همین دلیل این تصور به وجود آمده است که حق با رییس اداره ورزش و جوانان استان تهران است و مدیران سرخابی‌ها هم می‌دانند که این دو ورزشگاه به آنها تعلق ندارد!

1359