سوال از درویش؛ پاداش‌های اسپانسر هم از قرارداد بازیکنان کسر شده است؟

سوال از درویش؛ پاداش‌های اسپانسر هم از قرارداد بازیکنان کسر شده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر عامل پرسپولیس در ماجرای اختلاف با بیرانوند تاکید زیادی روی قانونی بودن پرداخت‌ها دارد.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد ماجرای دعوای حقوقی بین باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم تراکتور تمامی ندارد و هر روز شاهد اتفاقات و افشاگری‌های جدید در این ماجرا هستیم. الان قضیه به این شکل است که هر روز یکی از این دو نفر یعنی رضا درویش (از طرف باشگاه پرسپولیس) مصاحبه می‌کند و روز بعد، طرفِ دیگر درگیری پاسخ می‌دهد!

در این میان البته هر دو طرف در حرف‌هایی که می‌زنند گاف‌هایی هم می‌دهند و آنهایی که نکته سنج‌تر هستند متوجه این گاف‌ها می‌شوند. امروز رضا درویش درباره اختلاف نظر بیرانوند با باشگاه پرسپولیس بر سر تسویه حساب توضیحاتی داد. بیرانوند معتقد است هنوز از پرسپولیس طلب دارد اما درویش چنین نظری ندارد. بیرانوند اعتقاد دارد اگر باشگاه پرسپولیس ۳۰۰ میلیون تومان بابت پاداش‌ها را هم محاسبه نکند، باید مبلغی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ تومان به او پرداخت کند.

مدیر عامل پرسپولیس امروز در این باره گفته است: «بر اساس قانون محکم سازمان لیگ آپشن، پاداش و پول سوای قرارداد که می‌توانید به بازیکن بدهید، 20 درصد است. شاید بدگمانی من باشد؛ این‌ها دنبال این بودند که بیشتر از 20 درصد بدهیم و محاسبه نکنیم. فردا همین را برای ما یک ایراد می‌بینند که باعث جریمه و محرومیت باشگاه می‌شود.»

شاید بر اساس اسناد پرداختی باشگاه پرسپولیس، حق با درویش باشد. اما حتی با پذیرش همین فرضیه هم یک سوال به وجود می‌آید. شرکت طبیعت به عنوان اسپانسر باشگاه، پاداش ۵ برد پرسپولیس را از طریق دو بانک به حساب همه اعضای تیم واریز کرده و این سوال مطرح می‌شود که چرا باشگاه این پاداش را از قرارداد اعضای تیم کسر نکرده است؟ در واقع باید مدیران پرسپولیس به این سوال هم پاسخ بدهند که آیا قرار بوده فقط پاداش‌هایی که خودشان می‌دهند از قرارداد کسر شود؟ یعنی پاداش‌هایی که حامی مالی باشگاه، به حساب اعضای تیم واریز کرده است محاسبه نمی‌شود؟ 

خبرگزاری فارس جزییات پاداش‌های پرداختی‌ شرکت طبیعت را منتشر کرده است. ظاهرا شرکت طبیعت در تاریخ‌های ۸، ۱۷، ۲۱ اسفند و ۱۸ فروردین از طریق بانک اقتصاد نوین و ۳ خرداد از طریق بانک مهر ایران‌، پاداش ۵ برد را به حساب سرخ پوشان واریز کرده اما به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس فقط پاداش‌های مربوط به بازی‌های نیم فصل اول را از قراردادها کسر کرده است

این عملکرد متناقض است. به هر حال یا باید همه پاداش‌هایی که اسپانسر در کل فصل داده است از قراردادها کسر شود یا هیچ کدام. نمی‌شود پاداش‌های یک نیم‌فصل محاسبه شود اما پاداش‌های نیم‌فصل دوم نه! چون پاداش‌های هر دو نیم‌فصل از نظر ماهیتی مشابه هستند.

1359