المپیک 2024 پاریس| لغو مجدد تمرینات شنا به دلیل آلودگی رود سن

المپیک 2024 پاریس| لغو مجدد تمرینات شنا به دلیل آلودگی رود سن

پایگاه خبری فوتبالی- آلودگی رودخانه سن باعث شد تا برای دومین بار تمرینات شنای سه‌گانه لغو شود.

به گزارش فوتبالی، مسابقات سه‌گانه بازی‌های المپیک قرار است روز سه‌شنبه آغاز شود اما پس از لغو شنای تمرینی امروز دوشنبه به دلیل کیفیت پایین آب در رودخانه سن، برگزلری این رویداد همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. 

قرار بود اولین مرحله شنای سه‌گانه طبق برنامه ریزی روز یکشنبه برگزار شود اما لغو شد چرا که عملیات پاکسازی 1.18 میلیارد یورویی هنوز نتوانسته آبراهی امن را برای ورزشکاران ارائه دهد. این اتفاق پس از بارندگی شدید در روزهای جمعه و شنبه در پایتخت فرانسه رخ داده است.

در حالی که کیفیت آب هنوز بسیار پایین است مقامات اوایل روز دوشنبه اعلام کردند که دومین شنای آشنایی نیز لغو خواهد شد،  و اجازه ورود ایمن به ورزشکاران را نمی دهد.

برگزارکنندگان و ورزشکاران تا صبح روز سه شنبه با انتظاری عجیب روبرو هستند، زمانی که تصمیم گیری خواهد شد که آیا آب به اندازه کافی ایمن است که اجازه دهد مسابقه طبق برنامه پیش برود یا خیر. 

اگر کیفیت آب روز سه شنبه به اندازه کافی خوب نباشد، مسابقه به جمعه (2 اوت) منتقل می شود. اگر همچنان زیر استاندارد باشد، مسابقه به صورت دوگانه برگزار می‌شود. این سناریویی است که هیچ کس نمی خواهد اجرایی شود.

7474