فرانسوی‌ها کمتر از ژاپن و برزیل برای میزبانی المپیک هزینه کردند

فرانسوی‌ها کمتر از ژاپن و برزیل برای میزبانی المپیک هزینه کردند

پایگاه خبری فوتبالی- براساس گزارشات منتشرشده، پاریس نسبت به ۲ دوره قبلی هزینه کمتری برای میزبانی المپیک داشته است.

به گزارش فوتبالی، پاریس در حالی میزبانی بازی‌های المپیک را برعهده دارد که به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند چرا که از 40 محل برگزاری این بازی‌ها، تنها 3 مکان جدید هستند. 

این رویداد تابستانی که هر 4 سال یک بار جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند و شاهد حضور بهترین ورزشکاران جهان است، برای شهر میزبان بسیار پرهزینه است. طبق یک مطالعه دانشگاه آکسفورد، از دهه 1960 هر شهری که میزبان المپیک بود، با اختلاف زیادی از بودجه اولیه خود فراتر رفت.

اما این بار داستان متفاوتی در حال شکل گیری است. طبق گزارش S&P Global Ratings، انتظار می‌رود هزینه‌های المپیک 2024 پاریس کمتر از 10 میلیارد دلار باشد یعنی حدود 25 درصد بیش از بودجه اولیه. 

بر اساس این گزارش، بازی‌های 2016 ریودوژانیرو و بازی‌های 2020 توکیو به ترتیب بیش از 350 و 280 درصد از بودجه اولیه خود انحراف داشتند.

مزیت اصلی این اتفاق برای فرانسه را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: زیرساخت‌های موجود. طبق گزارش رتبه‌بندی جهانی S&P، حدود 95 درصد از مکان‌هایی که برای استفاده در بازی‌های المپیک پاریس در نظر گرفته شده بودند، قبل از پیشنهاد برنده این شهر برای میزبانی بازی‌ها وجود داشتند. تنها سه مورد پس از آن ساخته شد که عبارتند از: دهکده المپیک 1.6 میلیارد دلاری، مرکز 190 میلیون دلاری ورزش های آبی و یک سالن ژیمناستیک و بدمینتون با 150 میلیون دلار.

7474