دو دروازه‌بان خارجی در فولاد؛ چالش 60 درصد چطور حل می‌شود؟

دو دروازه‌بان خارجی در فولاد؛ چالش 60 درصد چطور حل می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- فولاد خوزستان که یک دروازه‌بان خارجی داشت یک دروازه‌بان خارجی دیگر هم جذب کرده است.

به گزارش فوتبالی، تیم فولاد خوزستان بعد از یک فصل ناامید کننده و نزدیک با سقوط این تیم به دسته اول به پایان برسد، دست به تغییرات گسترده در کادر مدیریتی و مربی‌گری‌اش زد. هوشنگ نصیرزاده مدیر عامل فولاد شد و یحیی گل‌محمدی سرمربی‌گری این تیم را پذیرفت.

طبیعی بود که با تغییر در کادر مربیگری این تیم در فهرست بازیکنان فولاد هم تغییرات زیادی انجام شود. فولاد تا اینجا با جفرسون باهیا، سینا شاه‌عباسی، شهاب گردان، عادل آرغند، علی شجاعی، لوکاس کاندیدو و محمد علی نژاد قطع همکاری کرده است.

از سوی دیگر امیر مسعود سرآبادانی از شمس آذر، علی نعمتی از پرسپولیس، محمد جواد محمدی از ذوب آهن و محمدرضا سلیمانی از ملوان بازیکنانی هستند که به فولاد پیوسته‌اند. اما آخرین خرید فولاد که دیروز رونمایی شد خرید عجیبی بود.

اوتکیر یوسوپوف دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان روز گذشته با قراردادی دوساله به تیم فولاد پیوست. یوسوپوف مدتی است تبدیل به دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ازبکستان شده است. او در دو بازی رفت و برگشت مقابل ایران در مرحله اول مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 هم در دروازه ازبکستان ایستاد.

یوسوپوف در حالی به فولاد پیوسته است که این تیم در حال حاضر کریستوفر کنت و علیرضا نازی را به عنوان دروازه‌بان در اختیار دارد. در واقع الان فولاد دو دروازه‌بان خارجی در فهرست خودش دارد و این اتفاق بی‌سابقه در فوتبال ایران است.

نکته مهم این است که قانون استفاده از بازیکنان خارجی می‌‌تواند کادر فنی فولاد را به دلیل جذب دو دروازه‌بان به چالش بکشد. فصل گذشته قانون این بود که اگر هر بازیکن خارجی در 60 درصد دقایق بازی‌های تیمش به زمین نرود یک سهمیه خارجی آن تیم برای فصل بعد کم می‌شود.

چند روز پیش و در نشست اعضای کارگروه نقل و انتقالات لیگ برتر تغییری در این قانون به وجود آمد. حالا بازیکن خارجی باید در ۶۰ درصد مسابقات تیمش به زمین برود تا سهمیه تیمش برای فصل بعدی کمتر نشود.

سوال اینجاست که کادر فنی فولاد خوزستان چطور می‌خواهد از این دو دروازه‌بان استفاده کند که هر دو نفر در 60 درصد مسابقات تیم‌شان به زمین بروند؟ نکته این است که احتمالا یکی از این دو نفر دروازه‌بانِ اصلی فولاد می‌شود و نفر دیگر دروازه‌بان دوم. دروازه‌بان دوم هم به احتمال زیاد فرصت حضور در 60 درصد مسابقات فولاد را به دست نخواهد آورد. این به این معنی است که یک سهمیه بازیکن خارجی فولاد برای فولاد به دلیل حضور دو دروازه‌بان خارجی در این تیم خواهد سوخت. 

حالا باید دید یحیی گل‌محمدی چطور با این چالش روبرو خواهد شد.

1359