انتقاد گسترده اسقف‌های فرانسوی از صحنه‌های جنجالی در مراسم افتتاحیه المپیک

انتقاد گسترده اسقف‌های فرانسوی از صحنه‌های جنجالی در مراسم افتتاحیه المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- برگزاری افتتاحیه المپیک پاریس و تمسخر شام آخر مسیح انتقاد اسقف‌های فرانسه را به دنبال داشت.

به گزارش فوتبالی، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در حالی برگزار شد که انتقادات زیادی به برخی از صحنه‌های برگزار شده وارد شد که می‌توان به تمسخر شام آخر مسیح اشاره کرد. Le Figaro در این باره نوشت که برخی از نمایش ها بیش از حد عجیب بود و بازسازی شام آخر عیسی و حواریونش در مقابل یک نمایش مد "بی جهت تحریک آمیز" بود.

یورونیوز نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: این صحنه به تنهایی واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشته است، به طوری که برخی از کاربران آن را ناپسند خواندند. ماتئو سالوینی معاون نخست‌وزیر ایتالیا آن را تحقیرآمیز خواند.

ماریون مارشال سیاستمدار برجسته راست فرانسه نیز این عملکرد را در رسانه‌های اجتماعی محکوم کرد. وی در توییتر نوشت: به همه مسیحیان جهان که در حال تماشای مراسم پاریس 2024 هستند می‌گویم که به شام آخر توهین شده‌ و بدانید که این فرانسه نیست که سخن می‌گوید، بلکه یک اقلیت چپ است که آماده هرگونه تحریک است. 

توماس جولی مدیر هنری مراسم افتتاحیه، پس از انتقادات به تمسخر «شام آخر» گفت که قصد او این نبوده است!

رویترز نیز در گزارشی نوشت: تقلید از نقاشی دیواری معروف لئوناردو داوینچی با نام "شام آخر" با درگ کوئین ها در مراسم افتتاحیه المپیک در پاریس خشم کلیسای کاتولیک و سیاستمداران راست افراطی را برانگیخت. 

اسقف‌های فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مراسم متأسفانه صحنه‌هایی از تمسخر مسیحیت را به همراه داشت که ما عمیقاً ابراز تاسف می‌کنیم.

7474