یک جاسوسی بد؛ فیفا زنان کانادا را نقره داغ کرد

یک جاسوسی بد؛ فیفا زنان کانادا را نقره داغ کرد

پایگاه خبری فوتبالی- چند روز پیش خبری مبنی بر جاسوسی تیم ملی فوتبال زنان کانادا توسط یک پهباد از تیم فوتبال زنان نیوزلند منتشر شد. حالا فیفا احکام مربوط به این قضیه را صادر کرده است.

به گزارش فوتبالی، فوتبال زنان المپیک از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد اما حواشی آن از چند روز پیش از شروع مسابقات آغاز شده بود.

روز دوشنبه هفته گذشته در تمرینات تیم ملی فوتبال زنان نیوزلند، حریف کانادا در بازی افتتاحیه، یک پهپاد جاسوسی دیده شد که این موضوع شدیدا با اعتراض مسئولان فوتبال نیوزلند همراه شد که موجب دستگیری فردی شد که پهباد را به تمرین نیوزلند فرستاده بود.

کانادا و نیوزلند روز پنجشنبه در حالی به مصاف هم رفتند که سرمربی کانادا از آن بازی محروم بود اما کانادا توانست در آن دیدار پیروز شود.

حالا پس از گذشت چند روز از این قضایا فیفا جریمه های مربوط به این موضوع را به فدراسیون کانادا اعلام کرده است. بر همین اساس ۶ امتیاز از تیم فوتبال زنان کانادا در المپیک کم می شود و سه مربی آنها یعنی پریستمن، مندز و لومباردی به مدت یک سال از فعالیت های فوتبالی محروم می شوند. همچنین کانادا ۲۰۰ هزار دلار هم جریمه شد تا المپیک پاریس برای آن ها تلخ شود.

کانادا ۲ بازی دیگر در المپیک دارد و حالا امتیاز آن ها به منفی ۳ تغییر می کند.

۶۰۰۱