آزمون جدید در شباب الاهلی؛ سردار خلاف جهت طارمی حرکت می‌کند؟

آزمون جدید در شباب الاهلی؛ سردار خلاف جهت طارمی حرکت می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم تیم ملی ایران در آستانه پیوستن به باشگاه شباب الاهلی امارات قرار دارد. انتقالی که کاملا دور از ذهن به نظز می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فوتبالدوستان ایرانی منتظر بودند سردار آزمون را در تیم سویا در لالیگا یا یک باشگاه اروپاییِ دیگر ببینند اما در انتقالی شوکه کننده، مهاجم تیم ملی ایران با باشگاه شباب الاهلی امارات به توافق رسیده و فصل آینده در ادنوک لیگ بازی خواهد کرد.

سردار در سال 1391 و در حالی که 17 سال داشت بعد از درخشش در تیم جوانان ایران لژیونر شد و به تیم روبین کازان روسیه پیوست. بعد از آن هم در تیم‌های روستوف و زنیت روسیه بازی کرد. نمایش عالی سردار در زنیت باعث شد باشگاه بایرلورکوزن او را جذب کند.

اما در لورکوزن اوضاع چندان بر وفق مراد آزمون پیش نرفت و آلمانی‌ها او را به آ اس رم ایتالیا قرض دادند. سردار در ایتالیا عملکرد خوبی داشت اما از آنجا که با بایرلورکوزن قرارداد داشت و پیشنهاد رم برای ادامه همکاری با آزمون مورد پذیرش لورکوزن نبود ناچار شد به آلمان برگردد. 

مشخص بود که او در لورکوزن ماندگار نیست. او حتی در روزهای آخری که در تمرینات لورکوزن حضور داشت به دلیل بی‌نظمی از تمرینات تیمی کنار گذاشته شد. در همان روزها خبرهایی درباره احتمال پیوستن سردار به سویا اسپانیا یا فنرباغچه ترکیه به گوش می‌رسید.

اما ناگهان خبر رسید مهاجم تیم ملی به شباب الاهلی امارات پیوسته است! سردار که از سن 17 سالگی در اروپا بازی کرده بود بعد از 12 سال به آسیا و خاور میانه بازگشت. انتقالی که برای او مسلما یک قدم رو به عقب بزرگ محسوب می‌شود. البته که می‌توان حدس زد باشگاه قبلی او یعنی لورکوزن در این انتقال تصمیم‌گیرنده بوده است اما مجموعه تصمیم‌های سردار در چند فصل اخیر باعث بازگشت او به آسیا شده است.

روندی که سردار در پیش گرفته، درست برعکس مسیری است که مهدی طارمی در آن قرار گرفته است. طارمی بعد از الغرافه به ریوآوه رفت و با درخشش در این تیم به پورتو منتقل شد. درخشش کم‌نظیر طارمی در پورتو، پیشنهاد اینتر ایتالیا را برای او به دنبال داشت و حالا طارمی در ایتالیا منتظر شروع فصل جدید سری آ است.

به نظر می‌رسد دو مهاجمی که زوج خط حمله تیم ملی را تشکیل داده‌اند در دو مسیر متفاوت قرار گرفته‌اند. با این تفاوت که مهدی 32 ساله است و 3 سال بزرگتر از سردار. آزمون 29 ساله است و هنوز فرصت دارد به اروپا برگردد. کافی است به طارمی نگاه کند که در 33 سالگی راهی اینتر شده است.

1359