اتفاقات جالب روز اول مسابقات فوتبال زنان المپیک؛ از اخراج سرمربی کانادا تا ششمین المپیک اسطوره

اتفاقات جالب روز اول مسابقات فوتبال زنان المپیک؛ از اخراج سرمربی کانادا تا ششمین المپیک اسطوره

پایگاه خبری فوتبالی- دور اول مرحله گروهی مسابقات فوتبال زنان المپیک دیشب برگزار شد که همراه با اتفاقات جالبی بود که به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش فوتبالی، دور اول مرحله گروهی مسابقات فوتبال زنان المپیک دیشب با انجام شش بازی به پایان رسید که چند اتفاق ویژه را با خود به همراه داشت.

نخستین اخراج سرمربی امروز انجام شد و سرمربی کانادا که به دلیل مسائل مربوط به جاسوسی عوامل این تیم از نیوزلند یک جلسه از همراهی تیم ملی کانادا محروم بود، به طور کامل توسط فدراسیون فوتبال کانادا اخراج شد و جای خود را به دستیارش داد.

دیشب برای مارتای برزیلی که به پله دامن پوش در برزیل معروف است هم اتفاق خوبی افتاد. این بازیکن با حضور مقابل نیجریه توانست ششمین المپیک خود را هم تجربه کند. البته فورمیگا هموطن مارتا با حضور در هفت المپیک رکوردار است. مارتا اگر یک گل در این المپیک به ثمر برساند به صدر جدول برترین گلزنان فوتبال زنان المپیک می رسد.

از اتفاقات جالب دیگر روز اول می توان به گلزنی آیتانا بونمتی برای اسپانیا اشاره کرد که نخستین گل تاریخ اسپانیا در المپیک بود. برد آنها مقابل ژاپن هم اولین بردشان در المپیک به حساب آمد.

آمریکایی ها هم در اتفاقات دیشب سهم داشتند. سوانسون مهاجم تیم ملی زنان آمریکا در ۶۶ ثانیه مقابل زامبیا دبل کرد تا سریعترین دبل یک بازیکن آمریکایی در یک تورنمنت بزرگ صورت بگیرد.

اولین اخراجی های جام هم دیشب اتفاق افتاد. رامیرز مهاجم کلمبیا در اواخر نیمه دوم دیدار مقابل فرانسه و پائولین زولو مدافع زامبیا در دیدار مقابل آمریکا اخراج شدند تا نخستین اخراجی های جام باشند.

دور دوم مرحله گروهی المپیک روز یکشنبه برگزار می شود. فوتبال زنان در المپیک با حضور ۱۲ تیم در ۳ گروه برگزار می شود.

۶۰۰۱