عکس؛ دستاورد بارسلونا در اولین فصلی که مسی پیراهن شماره 10 را پوشید

عکس؛ دستاورد بارسلونا در اولین فصلی که مسی پیراهن شماره 10 را پوشید

پایگاه خبری فوتبالی - چهارده سال پیش در چنین روز هایی بود که لیونل مسی به پیراهن شماره 10 بارسلونا رسید و به این ترتیب کار او با این شماره که بعد ها تبدیل به نماد او شد، شروع شد.

به گزارش فوتبالی ، رونالدینیو در تابستان 2008 بود که بارسلونا را ترک کرد و راهی میلان شد. رونالدینیو پیراهن شماره 10 بارسلونا را بر تن می کرد و با رفتن رونالدینیو این پیراهن آزاد شد و به لیونل مسی رسید. مسی تا زمانی که رونالدینیو در بارسلونا حضور داشت، پیراهن شماره نوزده آبی و اناری ها را بر تن می کرد.

در اولین فصلی که لیونل مسی پیراهن شماره 10 بارسلونا را بر تن کرد، آبی و اناری ها عملکرد فوق العاده ای داشتند و موفق شدند فاتح سه گانه شوند. بارسلونا در فصل 2008/09 با هدایت پپ گواردیولا توانست قهرمان رقابت های لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا شود. فتح جام ها همچنان ادامه پیدا کرد و بارسلونا در سال 2009 فاتح سوپرجام اروپا، سوپرجام اسپانیا و جام باشگاه های جهان نیز شد و به این ترتیب آبی و اناری پوشان اولین شش گانه تاریخ فوتبال را به دست آوردند.

لیونل مسی تا سال 2021 که در بارسلونا حضور داشت، پیراهن شماره 10 را می پوشید. او در پی اس جی پیراهن شماره 30 را پوشید و دوباره در اینتر میامی پیراهن شماره 10 را می پوشد.

1470