خبری تلخ برای فوتبال فرانسه؛ باشگاه بوردو با افتخارات بزرگ رسما مجوز حرفه ای خود را باطل کرد

خبری تلخ برای فوتبال فرانسه؛ باشگاه بوردو با افتخارات بزرگ رسما مجوز حرفه ای خود را باطل کرد

پایگاه خبری فوتبالی- خبری بد برای هوادارن فوتبال فرانسه آنها را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر رسمی وبسایت اسکای باشگاه بوردو فرانسه که یکی از پر افتخار ترین باشگاه های فوتبال این کشور به حساب می آید و بازیکنان بزرگی مانند زین الدین زیدان، بیسنته لیزارازو و اورلین چوامنی را به فوتبال فرانسه تحویل داده به زودی به صورت کامل از سطح حرفه ای فوتبال فرانسه محو خواهد شد و به عنوان یک تیم آماتور کار خود را ادامه می دهد. باشگاه بوردو مجوز حرفه‌ای خود را باطل کرد و قرارداد تمام بازیکنان این تیم حتی در سطح جوانان نیز فسخ شد و زمین تمرین کمپ تمرینی این باشگاه هم بسته شد و به نوعی به خاطرات پیوست.

در واقع بوردو به دلایل مشکلات مالی احتمالا باید از ابتدا و به عنوان یک باشگاه آماتور کار خود را شروع کند و در صورت موفقیت بتواند دوباره به سطوح بالا برسد. همین اتفاق در سالیان گذشته برای تیم پارما نیز رخ داد و این باشگاه پس از ورشکستگی به لیگ سری دی ایتالیا سقوط کرد و پس از چندین فصل موفق شد دوباره در سطح حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهد.

بوردو ، تیم قدیمی و ریشه‌دار فرانسوی به خاطر بحران مالی و ورشکستگی به دسته سوم سقوط کرده بود و اگر بوردو موفق نمی شد در فصل جدید تراز مالی خود را ترمیم کند به دسته ۴ یا ۵ نیز سقوط می کرد که در نهایت باشگاه تصمیم به اعلام پایان کار خود گرفت‌.

۱۰۰۹