طرح؛ وقتی شماره 10 بارسلونا به لیونل مسی رسید

طرح؛ وقتی شماره 10 بارسلونا به لیونل مسی رسید

پایگاه خبری فوتبالی - شانزده سال پیش در چنین روز هایی بود که پیراهن شماره 10 بارسلونا به لیونل مسی رسید و به این ترتیب این شماره تبدیل به یک نماد ویژه برای لیونل مسی بود.

به گزارش فوتبالی ، لیونل مسی که محصول آکادمی بارسلونا یا همان لاماسیا بود، بین سال های 2005 تا 2008 پیراهن شماره نوزده بارسلونا را بر تن می کرد و به این ترتیب با آن شماره توانسته بود خودی نشان بدهد و درخشان ظاهر شود. در آن زمان پیراهن شماره 10 بارسلونا بر تن رونالدینیو ستاره برزیلی بود. در تابستان 2008 در نهایت رونالدینیو از بارسلونا جدا شد و راهی میلان شد. با رفتن رونالدینیو از بارسلونا، پیراهن شماره 10 آبی و اناری پوشان به لیونل مسی رسید. از آن جا بود که دیگر لیونل مسی با شماره 10 تبدیل به یک اسطوره شد. لئو مسی تا سال 2021 که در بارسلونا حضور داشت، پیراهن شماره 10 را بر تن می کرد.

رونالدینیو بین سال های 2003 تا 2008 بازیکن بارسلونا بود و با توجه به این که پیراهن شماره 10 را می پوشید و مسی به نوعی جانشین او شد، یکی از بازیکنانی بوده که تاثیر زیادی روی لیونل مسی داشته است. البته مسی در دوران حرفه ای خود خیلی بیشتر از رونالدینیو پیشرفت کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شد. مسی پر افتخار ترین بازیکن تاریخ فوتبال از لحاظ تعداد جام است.

1470