رکورد منفی تهران در لیگ بیست و چهارم؛ اولین لیگ تاریخ با 3 تیم از پایتخت!

رکورد منفی تهران در لیگ بیست و چهارم؛ اولین لیگ تاریخ با 3 تیم از پایتخت!

پایگاه خبری فوتبالی- برای اولین بار در تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، تنها 3 نماینده از استان تهران در این مسابقات حاضر خواهند بود. 

به گزارش فوتبالی، چیزی تا شروع لیگ برتر در دوره بیست و چهارم نمانده و این مسابقات با حضور 16 تیم از استان‌های مختلف کشور، اواخر مرداد ماه آغاز خواهد شد. استقلال، پرسپولیس و هوادار، تنها نماینده‌های تهران در لیگ آینده خواهند بود و با این که تهران با داشتن 3 تیم، بیشتر از سایر استان‌ها در لیگ برتر تیم دارد اما این عدد برای تهران یک رکورد منفی به حساب خواهد آمد. 

تهرانی‌ها تا پیش از لیگ بیست و چهارم، در هر لیگ حداقل چهار نماینده را داشته‌اند اما با توجه به حذف پیکان در پایان لیگ بیست و سوم و عدم صعود هیچ کدام از تیم‌های تهرانی در پایان لیگ آزادگان فصل گذشته به لیگ برتر، نمایندگان پایتخت نشین در لیگ بیست و چهارم با روندی نزولی رو به رو شده و از 4 به 3 رسیده‌اند.  

استان تهران در لیگ اول تا چهارم با 5 نماینده، در لیگ پنجم با  4 نماینده، در لیگ ششم و هفتم با 5 نماینده، در لیگ هشتم با 4 نماینده، لیگ نهم با 5 نماینده، لیگ دهم با 6 نماینده، لیگ یازدهم با 4 نماینده، لیگ دوازدهم با 5 نماینده، لیگ سیزدهم با 4 نماینده، لیگ چهاردهم تا شانزدهم با 5 نماینده و از لیگ هفدهم تا بیست و سوم نیز با 4 نماینده در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته است.

7899