بمب در ترانسفرمارکت؛ ترقه در واقعیت/ هواداران ایرانی را سر کار می‌گذارند

بمب در ترانسفرمارکت؛ ترقه در واقعیت/ هواداران ایرانی را سر کار می‌گذارند

پایگاه خبری فوتبالی- اغلب شایعات نقل و انتقالاتی سایت ترانسفر مارکت درباره فوتبال ایران در حد شایعه باقی می‌مانند. 

به گزارش فوتبالی، در سال‌های و با افزایش رفت و آمد مربیان و بازیکنان خارجی به ایران، برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های خارجی هم به منابع خبری فوتبالدوستان ایرانی اضافه شده‌اند. یکی از مهم‌ترین این سایت‌ها ترانسفر مارکت است که کارنامه و آمار همه مربیان، بازیکنان و حتی اینجت‌ها را هم ارائه می‌دهد.

این آمارها شاید درست‌ترین و قابل اعتناترین بخش این سایت باشد. اما بخش مربوط به فعل و انفعلات بین باشگاه‌ها و جابجایی بازیکنان و مربیان از صحت کامل برخوردار نیست. دلیلش هم این است که کاربرانِ رجیستری شده می‌توانند اطلاعات ثبت شده را به راحتی تغییر بدهند  

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: «سال‌های گذشته «اُپن‌سورس» بودن سایت ویکی‌پدیا باعث شده بود تا ادیت‌هایی که در این سایت توسط کاربران صورت می‌گیرد به‌عنوان اخباری مهم در فضای رسانه‌ای فوتبال ایران پخش شود و حالا هم این داستان به شکلی دیگر در ترانسفرمارکت رخ می‌دهد.» 

سایت خبر ورزشی آخرین نمونه از این دستکاری‌ها را مثال زده است: «کاربران با استفاده از نام‌های شناخته‌شده برای هواداران ایرانی، آن‌ها را به‌عنوان گزینه‌های پرسپولیس و استقلال مطرح می‌کنند که امروز جدیدترین آن‌ها موسی مارگا بازیکن پیشین پورتو و الهلال است. کاربری به نام pespolisiii او را به سرخ‌پوشان لینک کرده و احتمال اولیه را هم ۱۰۰ درصد (قطعی) تعیین کرده بود که البته با گذر دقایق به ۳۸ درصد افت کرد!»

مورد مارگا البته خیلی هم غیر قابل باور نیست. خبر ورزشی نوشته است که با یک مرور ساده می‌توان پی برد که لینک شدن بازیکنان در ترانسفرمارکت، دیگر سند مهمی در نقل‌وانتقالات به شمار نمی‌رود. چرا که اول جولای عثمان دمبله ستاره پیشین بارسلونا و فعلی پاری‌سن‌ژرمن هم به پرسپولیس لینک شده بود!

ظاهرا در این سایت بمب‌های زیادی در فوتبال ایران منفجر می‌شود اما در واقعیت می‌بینیم که حتی بازیکنان مطرح اما پابه‌سن گذاشته فوتبال آسیا مثل عمر خریبین، عمر سوما ،بافتیمبی گومیس و عبدالرزاق حمدالله هم حاضر نیستند به عضویت باشگاه‌های ایرانی دربیایند و آنچه در فوتبال ایران منفجر می‌شود ترقه‌ای بیش نیست!

1359