اختصاصی فوتبالی/ چند داور و کمک داور لیگ برتری از قضاوت در فصل آینده کنار گذاشته‌ شدند!

اختصاصی فوتبالی/ چند داور و کمک داور لیگ برتری از قضاوت در فصل آینده کنار گذاشته‌ شدند!

پایگاه خبری فوتبالی- ترکیب داوران لیگ برتری در فصل آینده تغییرات چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، در اواخر فصل گذشته پرونده فساد در فوتبال و به طور مشخص باشگاه مس رفسنجان باز شد و در نتیجه تحقیقات و بررسی‌‌ها، چند نفر از مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و فعالان رسانه‌ای هم که با این پرونده ارتباط داشتند به مراجع قضایی احضار و چند نفر بازداشت شدند.

یکی از افرادی که بازداشت شد خداداد افشاریان رییس سابق کمیته داوران بود. او البته همین امروز با تودیع وثیقه‌ای که برایش تعیین شده بود آزاد شد. اما مساله مهم این بود که با بازداشت او این تصور به وجود آمد که احتمالا برخی داوران هم در این پرونده نقش داشته‌اند.

حالا «فوتبالی» مطلع شده است که برخی از داوران و کمک داورانی که تا همین لیگ بیست و سوم هم مشغول قضاوت در لیگ برتر بوده‌اند با هماهنگی فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی، از قضاوت در مسابقات فصل آینده منع شده‌اند و قرار نیست در لیگ بیست و چهارم مسابقه‌ای را سوت بزنند. 

این مساله با پرونده فساد در فوتبال ارتباطی مستقیم دارد و برخی شائبه‌هایی که در این مدت مطرح شد باعث شده است مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرند برای جلوگیری از حرف و حدیث‌های بیشتر تعدادی از داوران لیگ برتری را کنار بگذارند که یک کار قابل تقدیر و درست از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق این فدراسیون است.

به این ترتیب احتمالا شاهد حضور داوران جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر به حوزه قضاوت در مسابقات لیگ برتر خواهیم بود. این مساله می‌تواند روی کیفیت قضاوت‌ها بگذارد اما شاید استفاده از سیستم VAR بتواند از تبعات منفی این مساله کم کند و البته افکار عمومی فوتبال برای پاکسازی فوتبال، مطمئنا با این قضیه کنار خواهد آمد.

1359