سخنگوی قوه قضائیه: در پرونده باشگاه «مس رفسنجان» چند نفر تفهیم اتهام شده و آزاد هستند؛ یک مجری برنامه ورزشی صداوسیما احضار شده است!

سخنگوی قوه قضائیه: در پرونده باشگاه «مس رفسنجان» چند نفر تفهیم اتهام شده و آزاد هستند؛ یک مجری برنامه ورزشی صداوسیما احضار شده است!

پایگاه خبری فوتبالی- نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره فساد در فوتبال گفت: در خصوص فساد در باشگاه مس رفسنجان برای چند نفر از باشگاه و لیگ و کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل و تفهیم اتهام شدند و آزاد هستند.

وی گفت: مدیرعامل سابق باشگاه گل گهر سیرجان با وثیقه ۲۴ تیرماه سالجاری از زندان آزاد شد.

جهانگیر گفت: اخیرا ۵ نفر جدید احضار شدند و از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال و یک نفر مجری برنامه ورزشی صدا و سیما است.

وی تاکید کرد: مساله فوتبال و فساد در فوتبال از دو منظر مهم است.‌ یک منظر از لحاظ تیم هایی است که با زحمات زیاد در مسابقات شرکت می‌کنند و تلاش دارند با بازی‌های جوانمردانه به نتایج خود برسند. منظر دوم از لحاظ تدارک و شناسایی و معرفی و خرید و فروش بازیکنان و دلالی و اسپانسر و ... است که مهم است زیرا در مجموعه فوتبال عمده پولی که صرف می شود از اموال بیت المال ناشی می شود لذا لازم است بر هر دو جنبه دقت و نظارت شود. امیدواریم با دقت هایی که توسط نهادهای نظارتی می شود شاهد باشیم در بخش‌های مختلف یک محیط پاک و سالم برای رقابت‌ها فراهم شود.‌

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌ها برای آزادی محمد خزائی خبرنگار ایرانی که در ایام حج در عربستان دستگیر شد، گفت: پیگیری‌هایی از سوی وزارت دادگستری ، وزارت امور خارجه و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در حال انجام است تا بتوانیم این فرد را آزاد و به کشور بازگردانیم.

جهانگیر تاکید کرد: تلاش جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع ایرانی در همه جهان است تا حقوق آنها استیفا شود.

۹۰۹۸