آخرین اخبار از پرونده فساد فوتبال ایران؛ کمیته اخلاق منتظر رای دادسرای رفسنجان!

آخرین اخبار از پرونده فساد فوتبال ایران؛ کمیته اخلاق منتظر رای دادسرای رفسنجان!

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده فساد فوتبال در باشگاه مس رفسنجان در چند فصل گذشته همچنان در حال پیگیری است و افراد مختلفی درگیر این ماجرا هستند.

به گزارش فوتبالی، چند وقت پیش بود که خبر پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان در فوتبال ایران منتشر شد و واکنش‌های مختلفی را به‌دنبال داشت. پرونده‌ای که هر روز ابعاد بیشتری از آن رسانه ای می‌شد و حالا در سکوت خبری پیش می‌رود.

خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده سه مدیرفوتبالی بودند که پایشان به این پرونده باز شد و هنوز در بازداشت به سر می‌برند. افشاریان رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال که به همراه سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و همچنین فریبرز محمودزاده، رییس سابق مسابقات لیگ دسته اول پس از احضار به دادسرای رفسنجان، بازداشت شدند. پیش از این سه مدیر، زین الدینی مدیرعامل سابق مس رفسنجان و همچنین علی علیزاده معاون سابق این باشگاه، هم مدتی در بازداشت بودند و حالا به قید وثیقه آزاد شده اند. چند روز پیش برخی خبرهای تایید نشده منتشر شده بود که این دو نفر دوباره بازداشت شده اند که البته تایید نشد. دو فعال رسانه ای هم به قید وثیقه آزاد هستند و پس از مدتی هم شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر بازداشت شده است. البته پای بسیاری از اهالی فوتبال در سطوح مختلف مدیر، مربی، بازیکن و حتی داور و خبرنگار و سردبیر و حتی رییس سابق فدراسیون فوتبال به میان آمده و حتی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم چندین نفر را احضار کرد. برخی خبرها حاکی از آن است که کمیته اخلاق برای یکی از کسانی که قبلا سابقه حضور در فدراسیون فوتبال داشته، حکم محرومیت صادر کرده و طی روزهای آینده حکم را رسانه ای می کند اما هنوز از احکام افراد باقیمانده هیچ خبری نیست. 

این چند وقت خبری از پرونده نشده بود و به همین دلیل برخی تصور می‌کردند این پرونده به پایان رسیده اما این تصور درست نیست چراکه رفسنجان‌گیت در دادگستری استان کرمان و به خصوص دادسرای رفسنجان، همچنان درحال پیگیری است. 

مهدی تاج قبلا اعلام کرده بود بررسی برخی موارد از جمله موجودی حساب‌ها و تماس‌های تلفنی افراد درگیر پرونده از عهده فدراسیون فوتبال خارج است و برخی نهادهای دیگر باید به آن ورود کنند. طبق شنیده‌ها این پرونده در کمیته اخلاق همچنان باز است و فدراسیون فوتبال منتظر رای دادسرای رفسنجان است و احتمالا با رای دادسرا و در نهایت دادگستری کرمان، کمیته اخلاق هم یکسری افراد را محروم خواهد کرد که باید دید به فصل پیش رو می خورد یا به فصل بعدش و یا حتی در خلال فصل هم محرومیت ها اعمال خواهد شد. در حال حاضر تحقیقات به دلیل گستردگی فساد در سطوح مختلف ادامه دارد و هنوز به مرحله کیفرخواست هم نرسیده اما با تکمیل شدن تحقیقات و پرونده، کیفرخواست برای متهمان صادر خواهد شد. 

اکنون باید منتظر ماند و دید درنهایت چه اتفافاتی رقم می‌خورد و چه سرنوشتی در انتظار این پرونده است.

5793