نگاهی به پنج خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید (عکس)

نگاهی به پنج خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - کیلیان امباپه به تازگی به رئال مادرید پیوسته است اما نکته ای که درباره او وجود دارد این است که این ستاره فرانسوی به عنوان بازیکن آزاد و به شکلی رایگان به جمع مادریدی ها ملحق شده است.

به گزارش فوتبالی ، گران ترین خرید تاریخ رئال مادرید، ادن هازارد است. هازارد در تابستان 2019 بود که از چلسی با مبلغ 115 میلیون یورو در حالی که 29 سال سن داشت، به رئال مادرید پیوست. می توان ادن هازارد را ناکام ترین خرید تاریخ رئال مادرید هم معرفی کرد. او در میان هواداران رئال مادرید تبدیل به یک چهره منفور شد و اصلا عملکرد خوبی در رئال مادرید نداشت و همواره مصدوم بود و با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کرد.

دومین خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید، جود بلینگام است که در تابستان 2023 و در حالی که نوزده سال سن داشت، با مبلغ 103 میلیون یورو از بروسیا دورتموند راهی رئال مادرید شد. بلینگام یک خرید موفق برای رئال مادرید بود و در فصل اولش فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد. او یکی از مدعی های اصلی توپ طلا است.

سومین خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید، گرت بیل است. بیل در تابستان 2013 با مبلغ 101 میلیون یورو از تاتنهام راهی رئال مادرید شد. گرت بیل در رئال مادرید فراز و نشیب های زیادی داشت. کاهی به قدری درخشان ظاهر می شد که می گفتند بهترین بازیکن دنیاست و گاهی هم به قدری افت می کرد که انتقاد های تندی به سمتش روانه می شد. بیل در رئال مادرید مصدومیت های زیادی داشت اما گل هایی فراموش نشدنی در فینال ها برای رئال مادرید به ثمر رساند.

چهارمین خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید، کریستیانو رونالدو است. رونالدو در 24 سالگی در تابستان 2009 از منچستر یونایتد راهی رئال مادرید شد. در آن زمان رئال مادرید برای خرید او 94 میلیون یورو پرداخت کرد. کریس رونالدو تا سال 2018 در رئال مادرید حضور داشت. او با زدن  451 گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شد و خیلی ها او را بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید می دانند.

پنجمین خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید، اورلین شوامنی است. شوامنی در سال 2022 میلادی از موناکوی فرانسه با مبلغ 80 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد. شوامنی در 22 سالگی به رئال مادرید آمد و یک خرید جوان بود. او در حال حاضر هافبک دفاعی ثابت تیم کارلو آنچلوتی است و از سوی دیگر گاهی اوقات به خاطر مصدومیت های زیاد بازیکنان رئال مادرید در خط دفاعی، به عنوان مدافع مورد استفاده قرار می گیرد.

گزارش از سروش جهان راد / پایگاه خبری فوتبالی

1471