داستان جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس؛ وقتی ساز لجبازی کوک بود!

داستان جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس؛ وقتی ساز لجبازی کوک بود!

پایگاه خبری فوتبالی - عبدالکریم حسن با تیم الوکره قطر به توافق رسیده و جدایی ستاره قطری از جمع سرخ‌پوشان تهرانی قطعی شده است. او با انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی جدایی قطعی خود از پرسپولیس را اعلام کرد تا این پایان داستان او و قرمزها باشد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم دست به کار بزرگی زد، توافق با مرد سال فوتبال آسیا اتفاقی نبود که به سادگی رقم بخورد اما درنهایت عبدالکریم حسن قطری به جمع قرمزهای پایتخت اضافه شد. 

عبدالکریم در ترکیب پرسپولیس خوش درخشید و پس از مدت‌ها سمت چپ قرمزها با حضور او و اوستون اورونوف زهردار شد. پرسپولیسی ها در پایان رقابت‌های فصل گذشته جام قهرمانی را بالای سر بردند اما جدایی مهره‌های تاثیرگذار قرمزها، اتفاق خوشایندی برای هواداران پرسپولیس نبود. 

عبدالکریم حسن پس از پایان لیگ برتر راهی قطر شد تا تعطیلات را کنار خانواده و در کشورش سپری کند اما ستاره قطری در حاشیه سفر به قطر، یک اقدام غیرحرفه‌ای انجام داد و آن هم مذاکره با الوکره بود.

حسن درحالی با الوکره وارد مذاکره شد که هنوز با پرسپولیس قرارداد داشت و آن موقع برای گرفتن رضایتنامه هم هیچ صحبتی با مدیران پرسپولیس انجام نشده بود. بهتر است بگوییم عبدالکریم حسن خیلی وقت است با الوکره به توافق رسیده و فقط این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است. 

نکته جالب اینکه چند هفته قبل و زمانی که اولین بار صحبت از احتمال جدایی حسن از پرسپولیس مطرح شده بود، حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه، به دوربین فوتبالی گفته بود که تا این لحظه، خبری از جدایی مدافع قطری نیست و به صورت قطعی، احتمال جدایی این بازیکن را تکذیب نکرده بود.

مبلغ رضایتنامه عبدالکریم حدود 1.3 میلیون دلار است که به حساب پرسپولیس واریز می‌شود. قرمزها با این بودجه می‌توانند گام بلندی در بازار نقل‌وانتقالات بردارند.

 عبدالکریم حسن به نزدیکان خود تاکید کرده بود اگر پرسپولیس رضایت او را ندهد یا به ایران برنمی‌گردد یا اگر هم برگردد مانند گذشته با تمام توان خود بازی نمی‌کند. حالا باید منتظر ماند و دید انتقال مرد سال فوتبال آسیا به لیگ قطر چه زمانی به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

البته حسن به خاطر اینکه پست اینستاگرامی گذاشت و به جای نوشتن نام خلیج فارس، از نام خلیج استفاده کرد و به همین دلیل انتقادهای زیادی از او شد و همین ماجرا باعث احضار او به کمیته اخلاق شد. هنوز مشخص نیست کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، درباره عبدالکریم حسن، چه تصمیمی گرفته است.

5793