فرصت ویژه سازمان لیگ فوتبال به تیم‌های مردان؛ استارت مس رفسنجان در فوتبال زنان

فرصت ویژه سازمان لیگ فوتبال به تیم‌های مردان؛ استارت مس رفسنجان در فوتبال زنان

پایگاه خبری فوتبالی- شب گذشته باشگاه مس رفسنجان با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامی اش خبر از تشکیل تیم فوتبال زنان برای این باشگاه در لیگ دسته دوم داد تا پس از نساجی دومین باشگاهی باشد که بعد از الزامات فدراسیون در قسمت زنان تیم داری خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از کش و قوس های فراوان بالاخره مسئولان کمیته مجوز حرفه ای باشگاه ها اعلام کردند تیمداری باشگاه های مردان در بخش زنان الزامی است تا باشگاه های لیگ برتری مردان برای گرفتن مجوز حرفه ای اقدام به تشکیل تیم در بخش زنان کنند.

سپاهان، ملوان و پیکان پیش از این قوانین تیمداری خود در بخش زنان را آغاز کرده بودند و نساجی مازندران هم اولین تیمی بود که پس از الزامات کمیته مجوز حرفه ای در لیگ دسته دوم تیمداری کرد.

دیشب باشگاه مس رفسنجان هم تیمداری خود در بخش زنان را با معرفی سرمربی خود رسما اعلام کرد تا پنجمین تیمی باشد که هم در بخش مردان و هم در بخش زنان حضور خواهد داشت.

فرصت ویژه سازمان لیگ به باشگاه‌ها چیست؟

لیگ دسته دوم فوتبال زنان همه ساله معمولا در نیمه های دوم بهار و تابستان برگزار می شود. امسال هم لیگ دسته دوم در تابستان در حال برگزاری است و مرحله دوم آن از فردا آغاز می شود. اگر قرار بود همین منوال ادامه پیدا کند و لیگ دسته دوم فصل بعد در بهار و تابستان سال آینده برگزار شود تیم های لیگ برتری مردان نمی توانستند مجوز حرفه ای دریافت کنند چرا که فقط تا فروردین فرصت داشتند اما حالا سازمان لیگ فصل بعدی لیگ دسته دوم را قرار است اواخر بهمن و اوایل اسفند برگزار کند تا تیم های لیگ برتری بدون مشکل در این مسابقات حضور پیدا کنند.

استقلال و پرسپولیس در لیگ دسته دو

باشگاه پرسپولیس از همان ابتدا اعلام کرده بود در لیگ دسته دو تیم داری خواهد کرد و و استقلال هم که هنوز چیزی اعلام نکرده است. احتمالا با توجه به فرصتی که تیم ها دارند باید شاهد حضور هر دو تیم در لیگ دسته دوم باشیم.

6001