بررسی جدول مشارکت هواداران در صفحات تیم‌های آسیایی؛ پرسپولیس جای استقلال را گرفت!

بررسی جدول مشارکت هواداران در صفحات تیم‌های آسیایی؛ پرسپولیس جای استقلال را گرفت!

پایگاه خبری فوتبالی- در آخرین رده بندی جدول مشارکت کاربران در صفحات اینستاگرامی تیم‌های آسیایی پرسپولیس جای استقلال را گرفت و به رده دوم این جدول صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، صفحه «دپورفاینانزاس» که فعال‌ترین باشگاه‌های آسیا در اپلیکیشن اینستاگرام را به صورت ماهانه معرفی می‌کند در آخرین پست خودش رده‌بندی ماه جولای را اعلام کرد. در رده بندی این ماه مثل ماه‌های اخیر باشگاه النصر عربستان با 19.2 میلیون اینتراکشن اول است. نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس با 11.8 میلیون اینتراکشن به رده دوم رسیده است و باشگاه پرسیبایا از اندونزی با 9.02 میلیون اینتراکشن در رده سوم قرار گرفته است.

نکته مهم در این رده بندی پیشی گرفتن پرسپولیس از استقلال در بین تیم‌های ایرانی است. در چند ماه گذشته استقلال همیشه بالاتر از پرسپولیس بود و در میان صدرنشینان این جدول قرار داشت و رتبه های دوم و سوم و حتی چندباری هم اول را تجربه کرده بود اما پس از تغییر مدیریت باشگاه استقلال در اردیبهشت امسال، استقلال به شدت افت کرد تا در نهایت پرسپولیس جای استقلال را بگیرد و به رده دوم برود.

به نظر می‌رسد روند نزولی صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال از دوران شروع سرپرستی مدیرعاملی فرشید سمیعی در این باشگاه شروع شده است. این طور که مشخص است صفحه باشگاه استقلال مدتی است فعالیت زیادی در اینستاگرام ندارد و همان فعالیت کم آنقدر جذاب نبوده که با افت بازدید مواجه شده است.

کسانی که دستی بر آتش فعالیت در فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام دارند معتقدند آن چه در صفحه باشگاه استقلال دیده می‌شود یکسری فعالیت‌های تکراری و بدون خلاقیت است که طبیعتا مخاطب را جذب نمی‌کند. روند نزولی فعالیت و مشارکت کاربران در صفحه باشگاه استقلال در اینستاگرام هم به همین مساله مربوط است که باعث شده حضور چند ساله استقلال در میان سه رتبه اول را از این صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال بگیرد.

1359