گزینه‌های خارجی جانشینیِ بیرانوند؛ جذاب اما دور از دسترس!

گزینه‌های خارجی جانشینیِ بیرانوند؛ جذاب اما دور از دسترس!

پایگاه خبری فوتبالی- یافتن جایگزین مناسب برای علیرضا بیرانوند تبدیل به یک مشکل بزرگ برای پرسپولیس شده است.

به گزارش فوتبالی، جدایی غیر منتظره علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و رفتنش به تراکتور علاوه بر حاشیه‌های زیادی که برای این دو تیم ایجاد کرد برای پرسپولیس یک دردسر بزرگ‌تر ساخته است. پیدا کردن جانشین برای بیرانوند اصلا کار آسانی نیست و حالا پرسپولیس دقیقا در وسط این پروژه است.

پرسپولیس گزینه‌های داخلی چندانی ندارد. به لحاظ سطح فنی فقط دو سه نفر هستند که قابلیت جایگزینی بیرانوند را دارند. اما همه این نفرات با باشگاه‌شان قرارداد دارند و انتقال‌شان به پرسپولیس اصلا آسان نیست. محمدرضا اخباری جدی‌ترین گزینه‌ای بود که پرسپولیس تلاش کرد او را جذب کند. اما باشگاه گل گهر سیرجان هنوز راضی به از دست دادن این دروازه‌بان نشده است.

محدود بودن گزینه‌های داخلی به دو یا سه نفر باعث شده است که پرسپولیس نگاهی به جذب دروازه‌بان خارجی هم داشته باشد. چون به نظر می‌رسد قیمت بازیکنان و دروازه‌بانان خارجی نسبت به داخلی‌ها مناسب‌تر است و البته ریسک‌ها و خطرات خودش را هم دارد.

در همین مدت کوتاهی که بحث احتمال جذب یک دروازه‌بان خارجی توسط پرسپولیس مطرح شده است نام چند گزینه در رسانه‌ها بیشتر از بقیه دیده می‌شود. یک دروازه‌بان کامرونی به نام دویس اپاسی و دروازه‌بان مشهور مکزیکی یعنی گیلرمو اوچوا به پرسپولیس لینک شده‌اند.

در این بین دروازه‌بان کامرونی صفحه رسمی پرسپولیس در اینستاگرام را هم فالو کرده است تا شائبه‌های حضورش در این تیم بیشتر شود. این دروازه‌بان ۳۱ ساله و ۱۸۹ سانتی‌متری که سابقه بازی در تیم ملی کامرون را هم دارد، در جام جهانی هم حضور داشته است و در دیدار مقابل برزیل ستاره تیمش بود.

اما حالا پرسپولیس یک رقیب جدی برای جذب اپاسی پیدا کرده است. تیم آمیان که در لیگ دو فرانسه حضور دارد به دنبال جذب این دروازه‌بان کامرونی است. آمیان برای فوتبالدوستان ایرانی تیم نام‌آشنایی است. چرا که سامان قدوس ملی‌پوش ایرانی قبلا در این تیم بازی کرده است.

اپاسی 7 ماه پیش تیم ابها عربستان را ترک کرد و از آن روز بدون تیم مانده است. حالا همزمان از پرسپولیس و آمیان پیشنهاد دریافت کرده است. اما به نظر می‌رسد پیشنهاد آمیان برای او جذاب‌تر باشد. چرا که اپاسی قبلا برای تیم‌های دوم رن و لوریان و تیم‌های آورانش و اپینال در فرانسه بازی کرده است.

ظاهرا باشگاه آمیان مذاکرات جدی با این دروازه‌بان و مدیربرنامه‌هایش انجام داد و در مذاکرات از پرسپولیس پیشی گرفته است. قیمت او در سایت ترنسفر مارکت 600 هزار دلار است که پرداخت این مبلغ هم یکی دیگر از مشکلات پرسپولیس برای جذب اوست.

نفر دوم یعنی گیلرمو اوچوا هم مثل اپاسی در حال حاضر بدون تیم است. او تجربه بازی در لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، بلژیک و مکزیک را در کارنامه دارد اما سن و سال بالایش می‌تواند یک مورد نگران کننده برای پرسپولیس باشد. اوچوا 39 ساله است و طبیعتا طراوت دوران جوانی‌اش را ندارد. اما جذابیت و کاراکتر ویژه اوچوا از او یک گزینه جذاب ساخته است. نکته اما این است که باید دید پیشنهاد پرسپولیس برای اوچوا جذابیتی دارد یا نه.

1359