گزارش ویژه/ درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان؛ دیگر قدرت اول آسیا نیست!

گزارش ویژه/ درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان؛ دیگر قدرت اول آسیا نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- با وجود اینکه چند روز از پایان تورنمنت چهارجانبه فوتسال زنان در چین میگذرد اما همچنان صحبت از این مسابقات در محافل فوتسالی داغ است. تیمی که زمانی قهرمان آسیا بود و حالا مقابل تیم های درجه دو آسیا هم کارش سخت شده است.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل تیم ملی فوتسال زنان ایران در تورنمنت چهارجانبه چین حضور پیدا کرد اما نتوانست نتایج خوبی کسب کند و حالا اهالی فوتسال در بخش زنان نگران وضعیت تیم ملی در آینده هستند.

سه مسابقه و فقط چهار امتیاز

شاگردان فروزان سلیمانی در حالی ایران را به مقصد چین ترک کردند که به گفته سرمربی تیم ملی نفرات اعزامی بهترین نفرات حاضر در فوتسال زنان هستند. اما کارشناسان این حوزه عقیده دارند این تیم بیشتر سلیقه ای بسته شده و بسیاری از برترین های فوتسال زنان در آن حضور نداشتند. فوتسالیست های ایران در این مسابقات باید با تیم های ازبکستان، ویتنام و چین دیدار می کردند. آنها در دیدار نخست خود در یک نمایش ضعیف با نتیجه ۷-۵ مغلوب ازبکستان شدند تا نخستین شکست تاریخ فوتسال زنان ایران مقابل ازبکستان رقم بخورد. تیم ملی در دیدار دوم مقابل ویتنام با تساوی دو بر دو متوقف شد و در آخرین دیدار هم چین را با نتیجه پنج بر یک شکست داد تا با چهار امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد.

نظر کارشناسان: تیم ملی فوتسال بی برنامه بود

تورنمنت چین که به پایان رسید بسیاری از کارشناسان مرد و زن به تحلیل عملکرد تیم ملی پرداختند. اکثر این افراد از بی برنامه بودن تیم ملی متعجب بودند. ضعف تاکتیکی، عدم انسجام تیمی، ضعف بدنی، تعویض های اشتباه و عدم استفاده از همه ظرفیت های تیم مهم ترین دلایلی بود که کارشناسان به آن اشاره کرده اند. همچنین گفته می شود پس از دیدار اول سرمربی تیم بازوبند کاپیتانی را از فرزانه توسلی گرفته و به سارا شیربیگی داده است که با امتناع این بازیکن از گرفتن بازوبند مواجه شده است تا جو اردو هم به هم بریزد. هرچند برخی بازیکنان معتقدند این یک سوتفاهم بوده و بعدا مشکل حل شده است.

شکاف بین کادرفنی و بازیکنان زیاد شده است؟

آنطور که گفته شده جو درون تیم بسیار بد بوده و تیم به حالت دو دستگی در آمده است. شنیده می شود برخی از بازیکنان دیگر حاضر نیستند با این کادرفنی کار کنند تا فاصله بین کادرفنی و بازیکنان بیشتر از هر زمان دیگری شود. البته باید دید اخبار رسمی در این بازه چه زمانی منتشر می شود.

آیا این تیم هنوز قدرت اول آسیا است؟

پاسخ به این سوال هنوز سخت است اما همه می دانند که تایلند و ژاپن در حال حاضر پر قدرت ترین تیم های فوتسال زنان در آسیا هستند. ایران که مقابل ازبکستان و ویتنام که تیم های درجه دو آسیا به حساب می آیند اینگونه به مشکل می خورد چگونه می تواند مقابل تایلند و ژاپن صف آرایی کند. باید بگوییم با شکل کنونی تیم ملی فوتسال زنان، نمی شود در آسیا حرفی برای گفتن داشت.

نمی خواهند به جام جهانی فوتسال زنان صعود کنند؟

سال بعد جام جهانی فوتسال زنان برای اولین بار برگزار خواهد شد. تیم های صعود کننده به این مسابقات از دل جام ملت های آسیا بیرون می آید. پس جام ملت های فوتسال زنان آسیا که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود بسیار مهم است. بیشتر تیم های آسیا برای رسیدن به جام جهانی زنان در تلاش هستند و به فکر پیشرفت فوتسال خود هستند اما اگر فوتسال ایران بخواهد همچنان بزند است، جام جهانی هم کمی دور از دسترس خواهد شد.

باید دید بخش بانوان فدراسیون فوتبال که پس از این تورنمنت سکوت کرده است چه زمانی دد این باره واکنش رسمی از خود نشان می دهد.

۶۰۰۱