افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برای تیمهای لیگ برتری

افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برای تیمهای لیگ برتری

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی تاج از افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برای تیم‌های لیگ برتری خبر داد.

به گزارش فوتبالی، کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات اندکی پس از پایان لیگ بیست و سوم مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن، تیم‌های لیگ برتری برای فصل پیش روی حق استفاده از 5 بازیکن خارجی را خواهند داشت. موضوعی که سبب شده بود تا لیگ بیست و چهارم نسبت به لیگ بیست و سوم با کاهش سهمیه بازیکنان خارجی روبه‌رو شود.

در این میان اگر بازیکن خارجی در طول فصل کمتر از 60 درصد از مسابقات تیمش را بازی کند منجر به کم شدن سهمیه خارجی آن تیم برای فصل بعدی می‌شود؛ اتفاقی که برای فولاد و حتی پرسپولیس رقم خورده است!

مصوبه صادر شده از سوی کارگروه ساماندهی بر نقل و انتقالات با مخالفت بسیاری از تیم‌ها از جمله تیم‌هایی که در لیگ نخبگان قرار است به میدان برود روبه‌رو شد و به همین خاطر رئیس فدراسیون فوتبال از تغییر این مصوبه خبر داد.

مهدی تاج در این‌باره گفته است:" سهمیه بازیکنان خارجی تمامی باشگاه‌ها، از 1+4 به تعداد 1+5 تغییر پیدا کند. این یعنی به همه تیم‌ها کمک کرده‌ایم تا بتوانند یک بازیکن خارجی اضافه شود و کار درست این است که این قانون برای همه تیم‌هاست. من با صحبت‌های آقای قنبرزاده موافقم که بازیکنان خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی‌ها به میدان بروند. شما می‌دانید که مربیان بعضی اوقات بازیکنان 20 تا 30 دقیقه‌ای جذب می‌کنند و می‌گویند شاید این بازیکن در همین مدت زمان، گلزنی کند یا پنالتی بگیرد. در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که یک بازیکن خارجی حتما 90 دقیقه بازی کند. پس این اصلاح درستی است که بگوییم یک بازیکن خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی‌ها به میدان برود و نه در 60 درصد دقایق کل فصل."

9098