اسبقیان: وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است

اسبقیان: وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است

پایگاه خبری فوتبالی- معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است. در ورزش قهرمانی نتیجه گرفتن کار یک یا دو روز نیست.

به گزارش فوتبالی، محمدشروین اسبقیان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: وقتی وارد سالن شدم قهرمانان پرآوازه وزنه‌برداری را کنارم دیدم و از این مسئله حس خوبی گرفتم.حضور این قهرمانان باعث می‌شود هر کدام نکته ای را مطرح کنند، می‌تواند برای وزنه‌برداری ایران اثرگذار باشد

وی ادامه داد: وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است. در ورزش قهرمانی نتیجه گرفتن کار یک یا دو روز نیست. خم رنگرزی نیست که از آن وزنه‌بردار درآورد بلکه تمرینات سخت می‌خواهد تا یک قهرمان المپیک ساخته شود. در بخش قهرمانی و بانوان وزنه‌برداری اتفاقات  خوبی در حال رخ دادن است. موضوع استعدادیابی در دستور کار فدراسیون قرار دارد و چشم انداز خوبی برای این رشته متصور هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد گلایه هیات‌های استانی از نداشتن سالن اختصاصی و بودجه تاکید کرد: همه کسانی که در مورد مشکلات سالن و منابع مالی صحبت کردند، حرف‌شان درست است. درد و دغدغه شما را متوجه هستم. اعتبارات ۱۸ میلیاردی مصوب شده به ۲۳ میلیارد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد. امسال هم ۱۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. ما موارد را دنبال می‌کنیم. مدیرانی که در استان‌ها به وزنه‌برداری کم‌توجهی و بی توجهی کنند باید برای آن فکری کرد چون وزنه‌برداری افتخارآفرین بوده است.

اسبقیان ادامه داد: حتما این قول را می‌دهم مدیر کلی که به وزنه‌برداری بی توجهی کند، فکری برای آن خواهیم کرد. دغدغه ما مدال المپیک است و با چراغ قوه دنبال مدال می‌گردیم. در المپیک در کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، شمشیربازی دنبال مدال هستیم و نباید به این رشته‌ها بی‌توجهی کرد.

1999