بازیکنانی که امسال از دنیای فوتبال خداحافظی کردند

بازیکنانی که امسال از دنیای فوتبال خداحافظی کردند

پایگاه خبری فوتبالی- در فصلی که گذشت، چند بازیکن سرشناس فوتبال دنیا خداحافظی کردند و برای همیشه کفش‌هایشان را آویختند.

به گزارش فوتبالی، خداحافظی ستاره‌های دنیای فوتبال، یکی از تلخ‌ترین جلوه‌های این ورزش پرطرفدار به حساب می‌آید. جایی که بازیکنانی که روزگاری خاطرات زیادی برای هواداران ساختند، برای همیشه از مستطیل سبز خارج می‌شوند و دیگر به عنوان بازیکن فوتبال به حرفه خود ادامه نمی‌دهند. هر ساله چند بازیکن خاطره‌ساز از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کنند.

شاید بتوان گفت معروف‌ترین چهره‌ای که این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، تونی کروس بود. هافبک آلمانی باشگاه رئال مادرید که آرزو داشت پس از قهرمانی در رقابت‌های یورو از دنیای فوتبال خداحافظی کند، در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات مغلوب تیم ملی اسپانیا، قهرمان این تورنمت شد تا سکانس آخر حضور کروس در مستطیل سبز به تلخ‌ترین شکل ممکن رقم بخورد. او افتخارات زیادی در دوران فوتبال خود به دست آورد، اما شاید قهرمانی در یورو حسرت همیشگی‌اش باشد.

لئوناردو بونوچی، مدافع مستحکم سال‌های نه‌چندان دور تیم ملی ایتالیا و یوونتوس نیز در این فصل از دنیای فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد. زوج او و جورجیو کیه لینی، سال‌های درخشانی را در ترکیب بیانکونری سپری کردند. مروان فلینی، هافبک بلژیکی سابق باشگاه منچستریونایتد و اورتون نیز از جمله بازیکنانی بود که در این فصل برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

تیاگو آلکانترا هم چند هفته پیش به صورت رسمی کفش‌هایش را آویزان کرد و خیلی سریع به کادر فنی بارسلونا اضافه شد تا بلافاصله پس از خداحافظی از فوتبال، مقدمات ورودش به دنیای سرمربی‌گری را فراهم کند. جو هارت و رائول گارسیا نیز از جمله ستاره‌های سرشناسی بودند که از فوتبال خداحافظی کردند.

1428