چالش سپاهان جلوی شباب الاهلی؛ مورایس فقط یک مدافع میانی تخصصی دارد

چالش سپاهان جلوی شباب الاهلی؛ مورایس فقط یک مدافع میانی تخصصی دارد

پایگاه خبری فوتبالی – آیا ژوزه مورایس تا قبل از بازی با شباب الاهلی، می‌تواند مشکل بزرگ تیمش در خط دفاعی را برطرف کند؟

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که سپاهان برای اولین بازی‌اش در پلی‌اف لیگ نخبگان آسیا، مدافعان اصلی‌اش را در اختیار ندارد.

هادی محمدی که به خاطر گزارش ناظر بازی دیدار با تیم نیروی هوایی عراق در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ۴ جلسه محروم شده بود، جلوی شباب الاهلی هم غایب خواهد بود تا آخرین جلسه محرومیتش را پشت سر بگذارد. 

این بازیکن در هفته پنجم دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مقابل نیروی هوایی از بازی اخراج شد و پس از آن در دیدار پایانی مقابل الاتحاد و دو دیدار الهلال محروم بود و باید یک بازی دیگر را با محرومیت سپری کند.

محمد دانشگر هم در بازی نخست مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل الهلال به دلیل خطای شدید روی بازیکن الهلال از زمین اخراج شد و از دو بازی محرومیتش، تنها یک دیدار آسیایی که بازی برگشت مقابل الهلال بود را تجربه کرده است.

سیاوش یزدانی دیگر غایب سرشناس سپاهان جلوی شباب الاهلی است. او در دیدار برگشت مقابل الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از زمین اخراج شد و او هم نه تنها دیدار با نماینده امارات را از دست خواهد داد بلکه در صورت برتری سپاهان مقابل شباب الاهلی، یزدانی جلوی الغرافه هم غایب خواهد بود.

از طرف دیگر، دو مدافع کناری سپاهان در فصل گذشته، دیگر در این تیم حضور ندارند و رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور راهی استقلال شدند و این یعنی اینکه مورایس باید با یک ترکیب جدید دفاعی، تیمش را برای پلی‌اف لیگ نخبگان آسیا آماده کند.

جلوی شباب الاهلی که جای یکی از سه مدافع میانی را محمدامین حزباوی پر خواهد کرد و مورایس روی مدافع فصل گذشته السد قطر حساب ویژه‌ای باز کرده است.

سرمربی پرتغالی سپاهان گزینه‌های دیگری هم برای حل مشکل دفاعی تیمش دارد که یکی از آنها، استفاده از برایان دابو در خط دفاع است. اتفاقی که فصل گذشته و در چند بازی شاهد آن بودیم اما دابو اگرچه بازیکن بسیار باکیفیتی است اما در پست اصلی‌اش یعنی هافبک، بازدهی به مراتب بهتری به نسبت زمان حضور در خط دفاع دارد.

استفاده از بازیکنان آکادمی هم گزینه‌ای محتمل اما بسیار پرریسک برای پلی‌اف لیگ نخبگان آسیاست و این احتمال وجود دارد که سپاهان بعد از جذب حزباوی، سراغ یک مدافع میانی دیگر هم در بازار نقل و انتقالات تابستانی برود.

البته که هنوز چیزی در این زمینه قطعی نیست و باید دید مورایس برای بازی با شباب الاهلی چه کار خواهد کرد. آیا او با همین داشته‌های فعلی‌اش به مصاف تیم اماراتی خواهد رفت یا اینکه هر چه زودتر یک مدافع میانی جدید را به سبد خرید تیمش اضافه خواهد کرد؟

6768