مشکل همیشگی لیگ برتر؛ مهاجم ندیدی؟

مشکل همیشگی لیگ برتر؛ مهاجم ندیدی؟

پایگاه خبری فوتبالی- در فوتبال ایران چند فصلی است که مهاجم هست اما کم است! فصل به فصل هم کمتر می‌شود تا تیم‌ها روز به روز مشکلاتشان در خط حمله بیشتر شود.

به گزارش فوتبالی، طبق سنت هرساله لیگ برتر باز هم از میان بهترین گلزنان لیگ بازیکنی از لیگ برتر ایران جدا شد تا لیگ ایران هر فصل خالی و خالی‌تر از مهاجم تخصصی شود.

 شهریار مغانلو به عنوان آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، احتمالا الاتحاد کلبا را به عنوان تیم بعدی خود انتخاب خواهد کرد. این در حالی است که در بمب‌های نقل وانتقالاتی که سروصدایشان به گوش می‌رسد هیچ تیمی مهاجم خاصی جذب نکرده است. 

نگاهی به خط حمله تیم‌ها هم نشان می‌دهد که آنها در همه پست‌ها اوضاع خوبی دارند اما در کنار بازیسازهای پرسروصدا، کمتر تمام‌کننده مطمئنی می‌بینند. البته این شرایطی است که فوتبال ایران سال‌هاست با آن دست به گریبان است و با رفتن بازیکنانی مانند طارمی وعلیپور(او دیروز به پرسپولیس برگشت) و بقیه مهاجمان گلزن هر فصل بدتر شده است.

 این مشکل به تیم ملی هم رسیده و این بازیکنان لژیونر هستند که فعلا خط حمله تیم ملی را بیمه کرده‌اند و لیگ برتر کمک زیادی در این زمینه نداشته است. پرسپولیس که در دو سه فصل گذشته یا مهاجم نداشت یا اگر مهاجمی مثل لوکادیا پیدا می‌کرد خیلی زود از دست می‌داد این فصل فعلا شرایط بهتری از بقیه دارد. بازگشت علیپور به این تیم بهترین خبری بود که می‌شد تصورش را کرد. (البته باید دید که علیپوری که به پرسپولیس برمی‌گردد چقدر به بازیکن جداشده از این تیم شباهت خواهد داشت.)

بعد از مدت‌ها مهاجمان این تیم در ابتدای فصل جدا نخواهند شد و عیسی آل کثیر که تاثیر خوبی در روند قهرمانی داشت ماندنی شده است. به این دو بازیکن، مهدی عبدی را هم به عنوان یک جانشین خوب می‌توان اضافه کرد تا این تیم برخلاف دروازه و خط دفاع، حداقل از خط حمله خیالش راحت باشد. در مورد بقیه تیم‌ها هم هر اسمی که مطرح می‌شود از میان گزینه‌های خارجی است و به غیر از بازیکنی مثل جواد آقایی‌پور، کمتر مهاجمی سروصدای زیادی در بازار نقل و انتقالات به پا کرده است.   

4326