سهمیه بازیکنان خارجی در لیگهای معتبر آسیایی؛ نبرد مسلسل با تفنگ آبپاش!

سهمیه بازیکنان خارجی در لیگهای معتبر آسیایی؛ نبرد مسلسل با تفنگ آبپاش!

پایگاه خبری فوتبالی- سهمیه استفاده از بازیکنان خارجی در لیگهای معتبر آسیایی به چه شکل است؟

به گزارش فوتبالی، یکی از مهم ترین مشکلات تیم های ایرانی در سال های گذشته، محدودیت در استفاده از بازیکنان خارجی است. امسال و طبق مصوبه سازمان لیگ، هر تیم لیگ برتری حق استفاده از 5 سهمیه خارجی دارد که یکی از آنها باید حتما آسیایی باشد. 

عددی که اصلا قابل قیاس با سایر لیگهای آسیایی علی‌الخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس نیست.

عربستان: تا فصل پیش و در لیگ حرفه‌ای این کشور، هر تیم می‌توانست از 8 بازیکن خارجی استفاده کند که برای فصل آینده، این سهمیه به 10 بازیکن رسیده و به جز یک نفر، می‌توان کل یک تیم را با بازیکنان غیرعربستانی چید. البته که از این 10 سهمیه، 2 بازیکن باید متولد سال 2003 به بعد باشند.

به این نکته هم اشاره کنیم که در لیگ حرفه‌ای عربستان، هر تیم می‌تواند حداکثر از 8 بازیکن خارجی در زمین استفاده کند اما در سایر تورنمنتهای فوتبالی این کشور، چنین محدودیتی وجود ندارد. البته اگر بتوان اسمش را محدودیت گذاشت!

امارات: تیم های حاضر در ادنوک لیگ، می‌توانند از 5 بازیکن با ملیت غیر اماراتی و 5 بازیکن خارجی که اقامت امارات را دارند بهره ببرند. امکان استفاده از 6 بازیکن خارجی به صورت همزمان در زمین مسابقه وجود دارد و در لیست بازی هم نام 8 بازیکن غیر اماراتی قابل ثبت است.  

قطر: در لیگ ستارگان قطر، 7 بازیکن خارجی در هر تیم حضور دارد که 2 نفر از آنها حتما باید متولد سال 2002 به بعد باشند. از 5 بازیکنی که محدودیت سنی ندارند، هیچ کدام نباید دروازه‌بان باشند و از 2 سهمیه دیگر هم تنها یک بازیکن امکان بازی به عنوان دروازه‌بان را دارد.

قطری‌ها علاوه بر این سهمیه، می‌توانند 4 بازیکن با ملیت غیر قطری اما مقیم این کشور را هم جذب کنند که خب در نهایت امکان استفاده از 7 بازیکن خارجی به صورت همزمان در زمین مسابقه وجود دارد.  

ژاپن: از سال 2021 هیچ محدودیتی در تعداد بازیکنان خارجی برای تیمهای حاضر در جی لیگ وجود ندارد اما هر تیم می‌تواند حداکثر از هر 5 بازیکن خارجی به صورت همزمان در زمین استفاده کند.

کره جنوبی: هر تیم می‌تواند از 6 بازیکن خارجی در کی لیگ استفاده کند که حضور 4 نفر به صورت همزمان در ترکیب، امکان دارد.

7899