مشاوره گاریدو با آنالیزور قدیمی؛ از پرسپولیس برایم تعریف کن!

مشاوره گاریدو با آنالیزور قدیمی؛ از پرسپولیس برایم تعریف کن!

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها سرمربی جدید پرسپولیس در تمرینات این تیم از مهرداد خانبان اطلاعات زیادی می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس برای حضور در لیگ بیست و چهارم چند روزی است شروع شده است اما فضای تمرینات برای بازیکنانی که این روزها در تمرینات این تیم حضور دارند با چند فصل گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

در چند سال گذشته یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بود و بعد از او اوسمار ویرا هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. اما این تغییر بزرگ، فضای تمرینات را چندان عوض نکرد چرا که اوسمار یک فصل و تیم دستیار یحیی بود.

اما حالا تمرینات زیر نظر یک سرمربی جدید شروع شده است. خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است اما او تقریبا هیچ شناختی از فوتبال ایران و تیم‌هایش ندارد و به همین دلیل هم هست که حتی در نقل و انتقالات هم دخالت چندانی ندارد.

در این بین اما یک نفر در تمرینات پرسپولیس هست که می‌تواند کار را برای گاریدو کمی آسان‌تر کند. مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس در چند فصل اخیر بوده است. او هم با یحی کار کرده است و هم در کنار اوسمار ویرا حضور داشته است. به همین دلیل بیشترین شناخت را از بازیکنان پرسپولیس دارد.

گاریدو هم انگار متوجه اهمیت حضور خانبان در تمرینات پرسپولیس شده است و هر از گاهی با هم‌صحبت می‌شود و اطلاعات لازم را از او می‌گیرد. خانبان احتمالا تا امروز رمز و راز قهرمانی‌های پرسپولیس در چند فصل اخیر را هم به گاریدو گفته است.

واقعیت این است که عدم شناخت گاریدو از پرسپولیس و به طور کلی فضای فوتبال ایران تبدیل به اصلی‌ترین نگرانی هواداران این تیم شده است و البته این موضوع همیشه بهانه خوبی برای ناکامی احتمالی مربیان است.

اما از کسی که سال‌ها در لالیگا سرمربیگری کرده است و حتی در لیگ قهرمانان اروپا هم تجربه مربیگری دارد انتظار می‌رود اجازه ندهد این دوره شناخت طولانی شود و نتایج احتمالا ضعیفِ او، باعث شود هواداران به او اعتماد نکنند. به نظر می‌رسد در چنین فضایی اعتماد به خانبان و افرادی مثل او که مدت‌هاست در پرسپولیس هستند بهترین کار است و گاریدو هم به همین نتیجه رسیده است.

1359