تیم‌های راه یافته به یورو ۲۰۲۵ زنان مشخص شدند

تیم‌های راه یافته به یورو ۲۰۲۵ زنان مشخص شدند

پایگاه خبری فوتبالی- مرحله گروهی رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۲۵ زنان دیشب به پایان رسید تا تکلیف تیم هایی که مستقیم به این مسابقات صعود کردند مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، دور گروهی رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۲۵ زنان دیشب به پایان رسید و تیم های صعود کننده به این مسابقات مشخص شدند. 

مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۵ زنان به صورت ۳ لیگ برگزار می شود که به صورت لیگ A، لیگ B‌ و لیگ C نامگذاری شده است و لیگ A بالاترین سطح این مسابقات است. 

در لیگ A که تیم های برتر اروپا قرار دارند چهار گروه وجود دارد که از گروه یک تیم های ایتالیا و هلند به عنوان تیم های اول و دوم به یورو ۲۰۲۵ صعود کردند. نروژ و‌ فنلاند هم از این گروه به مرحله پلی اف رفتند. در گروه دو هم اسپانیا و دانمارک بالاتر از بلژیک و جمهوری چک به صورت مستقیم به یورو ۲۰۲۵ صعود کردند. از گروه سه هم تیم های فرانسه و انگلیس مستقیما به یورو ۲۰۲۵ صعود کردند و سوئد به همراه ایرلند به پلی آف رفتند. در آخرین گروه این لیگ هم آلمان و ایسلند یه یورو ۲۰۲۵ صعود کردند و اتریش و لهستان به پلی آف رفتند.

به این ترتیب، ایتالیا، هلند، اسپانیا، دانمارک، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایسلند به همراه سوییس میزبان مستقیما به یورو ۲۰۲۵ صعود کردند.

هفت تیم دیگر صعود کننده به یورو ۲۰۲۵ زنان از بین تیم های سوم و چهارم لیگ A، تیم های اول و دوم لیگ B، تیم های اول و بهترین تیم های دوم لیگ C انتخاب می شوند.

یورو ۲۰۲۵ زنان سال آینده در کشور سوییس برگزار می شود. در یورو قبلی تیم ملی زنان انگلیس با شکست آلمان در فینال به مقام قهرمانی رسید.

۶۰۰۱