گزارش ویژه/ 100+ گل در تاریخ لیگ برتر

گزارش ویژه/ 100+ گل در تاریخ لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- کدام بازیکنان توانسته‌اند بیش از 100 گل در ادوار مختلف لیگ برتر ایران به ثمر برسانند؟ 

به گزارش فوتبالی، 702 بازی تا پایان لیگ بیست و سوم در تاریخ لیگ برتر انجام شده است. تقریبا 600 بازیکن در این بازیها، بیشتر از یک گل زده‌اند و تنها 4 نفر هم توانسته‌اند بیشتر از 100 گل در این رقابتها بزنند. از این جمع، تنها خارجی فهرست احتمال ادامه دوران فوتبالش هست و شاید بتواند به تعداد گلهایش اضافه کند. سجاد شهباززاده با زدن 22 گل و ساسان انصاری با زدن 39 گل دیگر می‌توانند وارد این جمع شوند که احتمالش زیاد نیست.

* رضا عنایتی با 144 گل

 رکورددار زدن گل در تاریخ لیگ برتر، رکورددار بیشترین گل زده در یک بازی تاریخ لیگ برتر و رکورددار بیشترین تعداد آقای گل در تاریخ لیگ برتر؛ همه این عناوین به رضا عنایتی تعلق می‌گیرد. بازیکنی که 13 فصل در تاریخ لیگ برتر حضور داشت و در پایان لیگ شانزدهم، کفش‌ها را آویخت. او با پیراهن ابومسلم (28)، استقلال (59)، صبا (34)، مس کرمان (10)، سپاهان (4)، سیاه‌جامگان (4) و شهرخودرو (5) گل زد.

* آرش برهانی با 115 گل

 بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر است و از این حیث بالاتر از رضا عنایتی قرار دارد. برهانی پیراهن 3 تیم را در تاریخ لیگ برتر به تن کرد: پاس، استقلال و پیکان و برای دو تیم اول گل زد: 80 گل برای استقلال و 35 گل برای پاس. برهانی در 15 دوره لیگ برتر حضور داشت و یک بار هم توانست آقای گل این بازیها شود. برهانی با گل کردن 10 درصد موقعیت‌های عجیب و غریبی که هدر داد، صدرنشین این فهرست می‌شد آنهم با فاصله‌ای بعید نسبت به بقیه.

* مهدی رجب‌زاده با 115 گل

 بازیکنی که هرگز پیراهن تیمهای مدعی قهرمانی یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را به تن کرد. رجب‌زاده این گلها را برای فجر (13 گل)، مس کرمان (10 گل) و ذوب‌آهن (92 گل) زد که 2 تیم اول دیگر جایی در جغرافیای فوتبال ایران ندارند. 35 تا از این گلها را رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی زده است. او یک بار آقای گل شده و رکورددار بیشترین گل‌زده یک بازیکن برای یک تیم در تاریخ لیگ برتر هم هست.

* لوسیانو پریرا با 102 گل

 تنها خارجی این فهرست و آخرین بازیکنی که وارد لیست 100+ گله‌ها شده است. او یک بار آقای گل لیگ برتر شده و می‌تواند همچنان به گلهایش اضافه کند اگر گل‌محمدی، عذرش را در فولاد نخواهد یا تیمی در پنجمین دهه زندگی‌اش، خواهانش باشد. این برزیلی که اولین بار در دوازدهمین دوره لیگ برتر حاضر شد، 58 گل برای فولاد، 10 گل برای گسترش فولاد، 7 گل برای مس رفسنجان، 15 گل برای سپاهان و 12 گل برای صنعت نفت زده است.

7474