یک اسپانیایی باید برنده توپ طلا شود

یک اسپانیایی باید برنده توپ طلا شود

پایگاه خبری فوتبالی – رودری، ستاره تیم ملی اسپانیا، اعتقاد دارد که تیم ملی اسپانیا لایق کسب یک توپ طلا است.

به گزارش فوتبالی، هیچ بازیکن اسپانیایی از سال 1960 توپ طلا را کسب نکرده است اما رودری معتقد است که موفقیت تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های یورو 2024، باید این شرایط را تغییر دهد. 

رودری اعتقاد دارد که پس از پیروزی تیم ملی کشورش مقابل انگلیس در فینال، یکی از بازیکنان ترکیب پیروز اسپانیا در یورو 2024، لایق کسب توپ طلا است. رودری که در طول این رقابت‌ها 4 بار عنوان بهترین بازیکن بازی را مال خود کرد، پس از مصدومیت در بازی فینال، مجبور شد زمین بازی را ترک کند. 

رودری همچنین به تیم گواردیولا کمک کرد تا با قهرمانی دوباره در لیگ جزیره، به رکورد بزرگ 4 بار قهرمانی پیاپی در این رقابت‌ها دست پیدا کند. عملکرد او، او را در کنار وینیسیوس جونیور و جود بلینگام، دو ستاره رئال مادرید، به عنوان محتمل ترین گزینه های کسب این جایزه بزرگ قرار داده است. با وجود اینکه هیچ اسپانیایی از سال 1960 و پس از لوییس سوارز، بازیکن بارسلونا، برنده توپ طلا نشده است، این جایزه در چندین سال اخیر، غالبا در اختیار بازیکنان شاغل در لالیگا بوده است. مسی، رونالدو، مودریچ و بنزما، همگی در زمان حضور خود در لالیگا این جایزه را مال خود کرده اند. 

رودری در تکمیل نظر خود در اینباره گفت:" فوتبال اسپانیا لایق یک توپ طلا است. صادقانه می‌گویم، دوست دارم یک بازیکن اسپانیایی آن را به دست بیاورد، اهمیتی نمی‌دهم که کی باشد، این اتفاق عالی خواهد بود."

2102