عکس؛ شعارنویسی علیه دو بازیکن تیم ملی اسپانیا پس از قهرمانی یورو!

عکس؛ شعارنویسی علیه دو بازیکن تیم ملی اسپانیا پس از قهرمانی یورو!

پایگاه خبری فوتبالی - میکل اویارزابال بازیکن سوسیداد به قهرمان تیم ملی اسپانیا تبدیل شد و توانست در فینال مقابل انگلیس گلزنی کند تا این تیم برای چهارمین بار در تاریخش به قهرمانی یورو برسد.

به گزارش فوتبالی، اویارزابال از قهرمانی اسپانیا خیلی خوشحال بود و در پایان بازی گفت :" همه تلاشم را کردم و از فرصت هایم استفاده کردم. خوش شانس بودم که به تیم کمک کردم تا پیروز شود و به تیم کمک کردم."

اما به نظر می رسد که گروه هایی جدایی طلب در منطقه باسک یعنی زادگاه اویارزابال از صحبت های این بازیکن و قهرمانی او خوشحال نیستند! در حقیقت جدایی طلبان در منطقه "الوریو" که روستای مادری اویارزابال است، پیامی را علیه حضور این بازیکن و مرینو در تیم ملی اسپانیا منتشر کردند. آنها در  بنری خود نوشتند:" نه به پذیرش تیم ملی اسپانیا." و آن را در منطقه الوریو نصب کردند. آنها همچنین به زبان باسکی عبارت "خائنان" را خطاب به مرینو و اویارزابال نوشتند تا نشان بدهند که از قهرمانی اسپانیا و حضور دو بازیکن باسکی در این تیم خوشحال نیستند!

از سویی آرنالدو اوتگی، سیاستمدار باسکی نیز گفت که هرگز از قهرمانی تیم ملی اسپانیا خوشحال نمی کند چرا که تیم ملی اسپانیا را تیم خود نمی داند. وی اظهار داشت:"آنها تیم ملی کشور من نیستند و پادشاه این کشور، پادشاه من نیست و سرود ملی انها هم سرود ملی من نیست." 

4125