تغییر رفتار هواداران معترضِ پرسپولیس؛ از اعتراض تا گرفتن عکس یادگاری!

تغییر رفتار هواداران معترضِ پرسپولیس؛ از اعتراض تا گرفتن عکس یادگاری!

پایگاه خبری فوتبالی- پس از گذشت چند هفته از فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران و جابجایی برخی ستارهها در بین تیمهای مدعی لیگ، هواداران پرسپولیس با توجه به عملکرد ضعیف باشگاه خود در مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس تجمع کردند و به روند فعالیت مدیران این باشگاه در جذب بازیکنان مورد علاقه خود معترض بودند.

به گزارش فوتبالی، فوتبال دیگر صرفا یک ورزش نیست و تبدیل به پدیده‌ای اجتماعی، سرگرمی و حتی صنعتی شده است که می‌تواند برای ۹۰ دقیقه هر هواداری را از مشکلات زندگی شخصی‌اش فارغ کند. همین مساله باعث شده فوتبال تبدیل به یک دغدغه مهم برای مردم شود. تا این حد که هر لحظه پیگیر حواشی و اخبار رسمی و غیر رسمی تیم محبوب‌شان هستند. حضور هواداران دوآتشه باشگاه پرسپولیس مقابل ساختمان این باشگاه که نشان از تعصب آنها و اهمیت این تیم در زندگی‌شان دارد را هم می‌شود در همین چهارچوب ارزیابی کرد.

نوع علاقه هواداران به تیم‌شان با نوع علاقه بازیکنان به تیم‌شان هم متفاوت است و حتی می‌شود عشق هواداران را باارزش‌تر، اصیل‌تر و حقیقی‌تر دانست. هواداران هیچ نفع مادی از حمایت‌شان از تیم نمی‌برند اما بازیکنان علیرغم این که هم حمایت مادی تیم را دارند و هم حمایت معنوی هوادار را، خیلی راحت می‌توانند به تیم دیگری بروند. حتی رفتن به تیم رقیب هم دیگر مثل گذشته سخت نیست. اما یک هوادار هرگز و با هیچ قیمتی تیمش را عوض نمی‌کند.

با این استدلال می‌شود به هواداری که از وضعیت تیمش ناراضی است و به مدیریت اعتراض دارد حق داد. دیروز اما اتفاق جالبی در حاشیه حضور اعتراضی هواداران پرسپولیس در مقابل ساختمان این باشگاه افتاد. برخی از هواداران پس از اعتراض سخت و درگیری لفظی با مدیریت باشگاه به فکر گرفتن سلفی و عکس یادگاری با آنها بودند. 

اتفاقی که خبرنگاران رسانه‌ها‌ را برای لحظاتی سردرگم کرد و آنها را به فکر فرو برد و این سوال را ایجاد کرد که مطالبه اصلی هواداران و معترضان به عملکرد باشگاه چه بود؟ مذاکره و خرید بازیکنان خوب ایرانی و خارجی یا گرفتن عکس یادگاری؟

۱۲۲۹