عبدی: کافا تورنمنت خوبی بود/ از روز اول هدف ما کسب تجربه و هماهنگی بیشتر بود

عبدی: کافا تورنمنت خوبی بود/ از روز اول هدف ما کسب تجربه و هماهنگی بیشتر بود

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: به هدف اصلی خود در تورنمنت کافا رسیدیم.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی پس از بازگشت تیم ملی جوانان از تورنمنت کافا، اظهار داشت: می‌دانید کافا هر سال در هر رده‌ای انجام می‌شود. اولین تیمی بودیم که هم در رده نوجوانان و هم جوانان قهرمان شدیم. این رشد درون بچه‌ها قابل انکار نیست و امیدوارم همه تیم‌هایی که  از ایران بیرون می‌روند، شیب پیشرفت را حفظ و احساس کنند .

وی افزود: از طرفی تیم‌های دیگر هم خیلی پیشرفت کرده و کار می‌کنند. واقعا رقیبان سختی هستند و امیدوارم ما هم بتوانیم در قبال تیم‌های خود و استعدادهای موجود، شیب پیشرفت را حفظ کنیم. به هرحال بازی‌های سختی بود و سفر خیلی سختی هم داشتیم. ۲۶ ساعت طول کشید تا به قرقیزستان رسیدیم. وقتی هم به این کشور رسیدیم، ۳_۲ روز مشکلات خاصی داشتیم. در ادامه خود را پیدا کردیم. برگشتش هم خیلی کار سختی بود. الان هم حدود ۲۳ ساعت طول کشید تا به ایران بازگشتیم. نکته مهم این است بچه‌ها با بازی‌های بین‌المللی بیشتر، بتوانند تجربه بین‌المللی بیشتری کسب کرده و در زمین‌های بهتری که امکانات مناسب‌تری دارد بازی کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درپاسخ به این سوال که آیا به اهداف خود از حضور در این تورنمنت دست یافت، عنوان کرد: از روز اول هدف ما کسب تجربه و هماهنگی بیشتر در کافا بود. ۶_۷ نفر از نفرات ما جدید بودند که با بچه‌های قدیمی ادغام شدند. به هدف خود رسیدیم البته با اجرای مناسبی که بچه‌ها داشتند، نتیجه مناسب را هم گرفتیم اما برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که مقداری ناراحت‌کننده می‌شود. یکی از نفرات ما آسیب دید و یک تا ۲ ماه غایب است.

عبدی درمورد اینکه به نظر می‌رسد تقابل سخت با ازبکستان که منجر به اخراج خودش هم شد، به کسب تجربه بازیکنان کمک کرد؛ گفت: در این ۳ سالی که با تیم‌های کافا بازی می‌کنیم، حریف اصلی ما ازبکستان است. خودتان بهتر می‌دانید این تیم در جوانان قهرمان آسیا شد و به جام جهانی رفت. به همین دلیل برای حفظ اقتدار خود در مسابقات شرکت می‌کنند اما در مقابل ما در هر ۳ بازی چند سال اخیر همیشه جلو بودیم و آنها با کمک داور و شرایط دیگر مثل میزبانی با به تساوی رسیدند.

وی افزود: شاید کارت قرمز اسماعیل قلی‌زاده در بازی با ازبکستان درست نبود و داور می‌توانست به او کارت زرد نشان بدهد.  در این مسابقه یک گل جلو افتادیم اما پس از آن یک اخراجی دادیم و چند دقیقه بعد هم یک پنالتی برای حریف گرفتند. قبل از رفتن به کافا با تیم امید سایپا بازی کردیم که نفراتش ۳_۲ سال از ما بزرگ‌تر هستند. در آن مسابقه هم دقیقه ۲۵ بازیکن ما اخراج شد و در شرایطی که حریف اصرار داشت، ۱۱_۱۱ بازی را ادامه بدهیم اما گفتم ممکن است در بازی رسمی هم چنین اتفاقی برای ما بیفتد. به همین دلیل باید در ۱۰ نفره بازی کردن تجربه بیشتری به دست می‌آوردیم.

سرمربی تیم ملی جوانان تصریح کرد: در ۲ بازی دوستانه تیم ملی نوجوانان مقابل ژاپن یک بار ۳۰ دقیقه و بار دیگر ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره شدیم. این تجربه در بازی با ازبکستان به درد بچه‌ها خورد و توانستند بازی را حفظ کنند اما یک بحث بود‌. داور می‌توانست خیلی عملکرد بهتری داشته باشد و یک طرفه قضاوت نکند. به داور چهارم هم گفتم فقط می‌خواهم به داور وسط بگویم این بچه‌ها با خشن شدن مسابقه، صدمه می‌خورند و ما هم فقط برای کسب تجربه به کافا آمده‌ایم. وقتی گفتم به شما احترام می‌گذارم، کارت زرد اول را به من نشان داد. در صحنه‌ای از نیمه دوم ۲ نفر از بچه‌های ما به هم برخورد کردند. داور ۱۳ دقیقه وقت اضافی گرفته بود. در همان لحظات یکی از بچه‌های ما روی زمین بود و این موضوع را به داور گفتم که نباید بازی را شروع کنی که اصرار به شروع مسابقه داشت. همان جا کارت زرد دوم را به من نشان داد. یک دیالوگ خیلی روتین در فوتبال دنیا داشتیم که شاید از نظر داور روتین یعنی اینکه ما باید حتما تحت فشار باشیم. 

وی تصریح کرد: البته تجربه بدی هم نبود. در بازی فینال با رختکن تیم ارتباط تصویری گرفتم و از روی سکوها هم راحت‌تر می‌شد بازی را دید و حریف را آنالیز کرد. تورنمنت کافا در کل خیلی خوب بود. واقعا ازبکستان، تاجیکستان و... پیشرفت کرده‌اند. هیچکس دیگر به اسامی نگاه نمی‌کند و این زنگ خطری برای ما است.

عبدی درمورد اینکه سفر رفت و برگشت بالای ۵۸ ساعت شرایط سختی را برای بازیکنان ایجاد کرده است، گفت: وقتی به قرقیزستان رسیدیم، ۳ روز ریکاوری می‌کردیم و به حالت طبیعی بازنمی‌گشتیم. این موضوع هم به فدراسیون بازنمی‌گردد. ایران تحریم است و فیفا باید تدبیری بیندیشد. این بچه‌ها فقط برای ایران بازی نمی‌کنند بلکه به مسئولان هم گفتیم وقتی تیم به جام جهانی برود، نماینده آسیا هم است. به همین دلیل باید تسهیلاتی برای سفر راحت‌تر تیم در نظر گرفته شود. مجبوریم از شرکت‌های خارجی پرواز بگیریم و به همین دلیل باید پروازی ۲ مقصده به ترکیه، قطر یا امارات داشته باشیم. 

وی افزود: تیم ما در شهر بیشکک حضور نداشت. باید به شهری در قرقیزستان می‌رفتیم که با فرودگاه یک ساعت فاصله داشت‌. از آنجا هم باید ۲ ساعت با اتوبوس به جلال آباد می‌رفتیم و کار خیلی سخت شد. 

سرمربی تیم ملی جوانان درمورد اینکه تورنمنت کافا برای تقابل با مغولستان، هندوستان و لائوس در مقدماتی قهرمانی آسیا کمک می‌کند، توضیح داد: همه این بازی‌ها و تورنمنت‌های تدارکاتی برای ما اهمیت دارد اما نه از این جهت که فقط به مرحله نهایی قهرمانی آسیا صعود کنیم. همیشه اعتقاد دارم مثل آهنی که پتک می‌خورد و به فولاد تبدیل می‌شود، باید بتوانیم به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که با رقیبان رو به رو شویم نه اینکه فقط در یک تورنمنت شرکت کنیم. با وجود تمام کمبودها تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و بهانه نمی‌آوریم.

عبدی خاطرنشان کرد: سال گذشته که در جام جهانی نوجوانان با برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا همگروه شدیم، هیچکس تصور نمی‌کرد به این خوبی بازی کرده و از گروه خود صعود کنیم اما باعث افتخار ایران و حتی آسیا شدیم. ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها از ما به خاطر درخشش در جام جهانی تشکر کردند. حتی مربی ژاپن قبل از برد با سنگال در شرایطی که سرعت و فیزیک بازیکنان ۲ تیم غیرقابل قیاس بود برای آنالیز بازی، فیلم دیدار ما مقابل برزیل را به بازیکنانش نشان داد که این الگو شدن برای تیم‌هایی که احساس می‌کنیم از ایران بهتر هستند، جای شکرگذاری دارد.

7474