فصل پانزدهم و تیم یازدهم؛ تارتار به پدر همسرش رسید

فصل پانزدهم و تیم یازدهم؛ تارتار به پدر همسرش رسید

پایگاه خبری فوتبالی -  مهدی تارتار، گل‌گهر را برای ادامه دوران سرمربیگری‌اش انتخاب کرد. او حالا جایش را روی نیمکت‌های لیگ بیست و چهارم قطعی کرده است. 

به گزارش فوتبالی، تارتار فصل قبل روی نیمکت ملوان نشست و آخرین سرمربی‌ای بود که تیمش را انتخاب کرد. این فصل اگرچه او زودتر صاحب نیمکت شد ولی بازهم جزو آخرین‌هاست. 

* فصل پانزدهم

با این اتفاق، مهدی تارتار وارد پانزدهمین فصل حضورش در تاریخ لیگ برتر می‌شود و این یعنی رسیدن به فیروز کریمی و پله سوم: تنها پایین‌تر از امیر قلعه‌نویی (20) و مجید جلالی (17). 

تارتار از این حیث، قدیمی‌ترین سرمربی لیگ بعدی است و پس از او، یحیی گل‌محمدی با 12 و رضا مهاجری با 10 فصل قرار دارند. با توجه به سن و سال تارتار، او اصلی‌ترین گزینه برای رسیدن به صدر این جدول و گرفتن قلعه‌نویی است. 

* تیم یازدهم

  از این نظر اما تارتار برای رسیدن به پدر زنش، راه درازی دارد. گل‎‌گهر، یازدهمین تیمی است که نیمکتش را به تارتار می‌سپارد. 10 تیم قبلی، راه‌آهن، داماش، گهر، گسترش فولاد، صبا، پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، پیکان، ذوب‌آهن و ملوان بودند.

 فیروز کریمی با نشستن روی نیمکت 13 تیم (ابومسلم، استقلال اهواز، راه‌آهن، استقلال، صبا، شاهین بوشهر، پیکان، ذوب‌آهن، ملوان، صنعت نفت، گسترش فولاد، نفت مسجدسلیمان و تراکتور) از این حیث در تاریخ لیگ برتر رکورددار است. 

تارتار حالا به رکورد محمود یاوری رسیده است که هدایت 11 تیم (ابومسلم، استقلال اهواز، برق شیراز، تراکتورسازی، راه‌آهن، صبا، شاهین بوشهر، پاس همدان، استیل‌آذین، فجر سپاسی و مس کرمان) را در لیگ برتر برعهده داشت. تارتار با حضور روی نیمکت گل‌گهر، از جلالی که سرمربیگری را در 10 تیم (پاس، صبا، قندی، استقلال اهواز، فولاد، تراکتورسازی، سایپا، پیکان، نساجی و گل‌گهر) تجربه کرده بود، جلو زد. 

* پله سوم درانتظار تارتار

  مهدی تارتار تا پایان لیگ بیست و سوم، 325 بار در لیگ برتر سرمربیگری کرده بود. او با این تعداد حضور، نفر چهارم جدول سرمربیان تاریخ این بازیها بود بعد از قلعه‌نویی، جلالی و دایی. حالا تارتار این فرصت را دارد که خیلی زود و در همان ابتدای لیگ بیست و چهارم، جایگاهش را به پله سوم برساند. 

او در هفته چهارم فصل جدید با عبور از علی دایی، سومین سرمربی تاریخ لیگ برتر از حیث تعداد نشستن روی نیمکت خواهد شد. تارتار البته برای رسیدن به پله دوم و جلالی، نیاز به 3 فصل حضور دیگر در لیگ برتر دارد و برای حضور در صدر و گرفتن قلعه‌نویی، 7 فصل دیگر باید کارش را ادامه بدهد.

* تارتار در تاریخ لیگ برتر

  اولین تیمی که نیمکتش را به تارتار سپرد، راه‌آهن بود در لیگ نهم که او را جانشین ارنی برندتس کرد. او در 7 فصل ابتدایی دوران سرمربیگری‌اش هرگز هدایت یک تیم را از ابتدا تا انتهای فصل برعهده نداشت. در 7 فصل بعدی اما به قدری خوب بود که هیچ تیمی فکر برکناری تارتار را به ذهنش راه ندهد و او از ابتدا تا انتهای هر فصل، روی نیمکت حضور داشت.

  لیگ 24: گل‌گهر

  لیگ 23: ملوان (30 بازی)

  لیگ‌های 21 و 22: ذوب‌آهن (60 بازی)

  لیگ 20: پیکان (30 بازی)

  لیگ 19: نفت مسجدسلیمان (30 بازی)

  لیگ‌های 17 و 18: پارس جنوبی جم (60 بازی)

  لیگ 15: راه‌آهن (15 بازی)

  لیگ 14: صبا (14 بازی)

  لیگ 14: گسترش فولاد (11 بازی)

  لیگ 13: گسترش فولاد (10 بازی)

  لیگ 12: گهر (7 بازی)

  لیگ 11: داماش (17 بازی)

  لیگ 10: راه‌آهن (27 بازی)

  لیگ 9: راه‌آهن (15 بازی)

5390