شبی که ماریو گوتزه آرزوهای لیونل مسی را به باد داد

شبی که ماریو گوتزه آرزوهای لیونل مسی را به باد داد

پایگاه خبری فوتبالی- ۱۰ سال از شبی که ماریو گوتزه آرزوهای آرژانتین را نقش بر آب کرد سپری شد.

به گزارش فوتبالی، ۱۰ سال پیش در چنین لحظاتی آرژانتینی ها با غم و اندوه در حال ترک کشور همسایه خود یعنی برزیل بودند و دست آنها از کسب جام جهانی کوتاه مانده بود. دیدار نهایی جام جهانی خاطره انگیز ۲۰۱۴ در شرایطی قهرمانی یواخیم لوو و شاگردان او را رقم زد که همه چیز برای دو تیم به شکل برابر پیش می رفت و بازی به لحظات وقت های اضافه سی دقیقه ای نزدیک می شد.

دقیقه ‌۸۸ به پیشنهاد هانسی فلیک دستیار وقت  یواخیم لوو، ماریو گوتزه مهاجم آن زمان بایرن مونیخ به جای میروسلاو کلوزه ستاره کهنه کار ژرمن ها به زمین آمد و در شب نمایش فاجعه بار گونزالو هیگواین که به تنهایی چند موقعیت طلایی را برای آلبی سلسته از دست داد، در دقیقه ۱۱۳ تاریخ را رقم زد و آلمان را برای چهارمین بار قهرمان جهان شد و ماریو گوتزه به قهرمان ملی آلمان تبدیل شد.

هرچند پس از این جام ماریو گوتزه رفته رفته از سطح اول فوتبال آلمان محو شد و در حال حاضر و در سن ۳۱ سالگی در اینتراخت فرانکفورت بازی می کند و یک بازیکن معمولی در بوندسلیگا است اما هیچ طرفدار فوتبال آلمان قطعا خاطره این بازی و گل دیدنی گوتزه به دروازه بان آرژانتین را فراموش نخواهد کرد.

۱۰۰۹