پیش بازی اسپانیا - انگلیس؛ نبرد سه شیر‌ها با ماتادورها برای فتح یورو 2024

پیش بازی اسپانیا - انگلیس؛ نبرد سه شیر‌ها با ماتادورها برای فتح یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی - بالاخره رقابت های یورو 2024 به ایستگاه پایانی خود رسید و امشب (یکشنبه 24 تیر ماه) از ساعت 22:30 به وقت ایران قرار است که تیم ملی اسپانیا در ورزشگاه المپیک شهر برلین به مصاف تیم ملی انگلیس برود.

به گزارش فوتبالی ، انگلیسی ها در رقابت های یورو 2020 هم به فینال رسیده بودند اما در آن بازی مقابل تیم ملی ایتالیا در ضربات پنالتی شکست خوردند و دستشان از جام کوتاه ماند. حالا گرت ساوتگیت می خواهد شکست در آن فینال را جبران کند و انگلیس را قهرمان یورو 2024 کند.

از سوی دیگر تیم ملی اسپانیا، آخرین باری که قهرمان یورو شد، در سال 2012 بود. ماتادور ها به دنبال این هستند که دوباره پس از دوازده سال، قهرمانی در رقابت های جام ملت های اروپا را تجربه کنند و باید دید که این اتفاق برای آن ها رخ می دهد یا خیر.

داور این بازی فرانسوا لتکسیه از کشور فرانسه است.

یک آمار درباره اسپانیا وجود دارد و آن هم این است که ماتادور ها سه فینال بزرگ اخیر خود یعنی فینال یورو 2008، فینال جام جهانی 2010 و فینال یورو 2012 را برده اند. آن ها اگر در فینال یورو 2024 به پیروزی برسند، تاریخ سازی کرده اند چرا که تا حالا هیچ تیمی از اروپا نتوانسته است در چهار فینال خود به شکل پیاپی در رقابت های یورو یا جام جهانی به پیروزی برسد.

یک آمار منفی هم درباره گلزنی های تیم ملی انگلیس وجود دارد و آن هم این است که تیم ملی انگلیس، در سه بازی از چهار بازی اخیر خود مقابل اسپانیا در تورنمنت های بزرگ مثل یورو و جام جهانی، موفق به گلزنی نشده است.

1470