گاریدو در میان سایه‌ها؛ پرسپولیس را به مقصد می‌رساند؟ (عکس)

گاریدو در میان سایه‌ها؛ پرسپولیس را به مقصد می‌رساند؟ (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسپانیایی پرسپولیس امسال کار سختی پیش رو دارد و باید تیمش را برای سه رقابت مهم آماده کند.

به گزارش فوتبالی، معمولا وقتی یک مربی نه چندان مشهور از تیم‌های پرطرفدار سر در می‌آورد، حجم انتقادات به مراتب بیشتر از تعریف و تمجیدهاست. اگر روزهای اول حضور اوسمار در پرسپولیس را به یاد داشته باشید، خیلی از هواداران تیم با مربیگری او مخالف بودند و اعتقاد داشتند او جانشین مناسبی برای گل‌محمدی نخواهد بود؛ اما مربی برزیلی در ادامه با ارائه بازی‌ها چشم‌نواز و نتایج قابل قبولی که کسب کرد، توانست پاسخ منتقدین را بدهد و کار نیمه‌کاره یحیی را به سرانجام برساند.

این روزها، گاریدو هم در وضعیتی مثل روزهای اول اوسمار قرار دارد. مربی اسپانیایی با کارنامه‌ای معمولی که نمی‌توان گفت موفقیت‌هایش در گذشته بیشتر می‌چربد یا شکست‌هایش؛ بنابراین فعلا نمی‌توان در مورد او قضاوت درستی داشت و تنها زمان است که می‌تواند به سوالات هواداران پاسخ بدهد.

چند روز قبل، علی پروین مصاحبه جالبی در خصوص گاریدو انجام داد و گفت او مثل "هندوانه دربسته است"، یعنی فعلا نمی‌شود در مورد او نظر داد و بالاخره یا خوب از آب در می‌آید یا بد! دیروز اولین تمرین پرسپولیس زیر نظر گاریدو برگزار شد و مربی اسپانیایی با جدیت نظاره‌گر تمرین تیمش بود. در عکسی که از گاریدو می‌بینید، گویا این سرمربی توسط سایه‌ها احاطه شده که استعاره‌آمیز به نظر می‌رسد، زیرا واقعا کسی نمی‌تواند عملکرد امسال گاریدو را پیش‌بینی کند و موفقیت یا ناکامی او در پرسپولیس پشت پرده‌‌ای از سایه‌ها و ابهامات قرار گرفته است.

چیزی که مسلم است، پرسپولیس امسال باید در سه تورنمنت مهم، یعنی لیگ برتر، جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا شرکت کند و هواداران این تیم جز با نتایج فوق‌العاده قانع نمی‌شوند. انتظارات از گاریدو در سال اول حضورش در ایران بسیار بالاست و باید دید آیا این مربی 55 ساله می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به مقصودشان برساند یا خیر؟

7474